انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


صفری عضو شورای شهر اردبیل
اردبیل – عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: پروژه‌های شهرداری اردبیل به دلیل طولانی شدن روند اجرا به‌جای رفع نیازمندی شهروندان به‌مانند سرطانی آرامش آن‌ها را سلب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت صفری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: برخی از پروژه‌های مصوب شهرداری در سال جاری هنوز آغاز نشده و تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام نیز در سطح شهر مشاهده می‌شود.

وی افزود: اگر شهرداری و شورا به دنبال خدمت گذاری به شهروندان است نگرانی از زمان اتمام پروژه همواره وجود دارد و از سویی پیمانکاران بین شورا و شهرداری گرفتارشده‌اند و اغلب طلب خود را به‌سختی می‌توانند دریافت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با تأکید به اینکه شهرداری در وضعیت بحران مالی به استقبال بودجه سال ۹۵ می‌رود، اضافه کرد: باید گفت درواقع وضعیت مالی شهرداری در خط قرمز است و درآمد شهرداری در وضعیت ایستا است.

صفری با اذعان به اینکه تا ۱۶ دی‌ماه سال جاری فقط ۴۵ درصد از درآمد شهرداری محقق شده است، متذکر شد: این در حالی است که شهرداری نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد.

به گفته رئیس کمیسیون زیباسازی محیط شهری شهرداری اردبیل کارگران شرکتی شهرداری هنوز موفق به دریافت مطالبات سال ۹۴، سنوات سال ۹۳ و افزایش سنوات سال ۹۴ خود نشده‌اند و حتی نگران دریافت عیدانه خود هستند.

کسر حقوق برای غیب صبحگاهی

وی با اشاره به ناتوانی شهرداری در پرداخت حق بیمه تعدادی از کارکنان ادامه داد: اضافه‌کاری کارگران در جاده دست‌انداز خاکی است و حتی شنیده‌شده برای غیبت صبحگاهی حقوق یک‌روزه کارگر کسر می‌شود.

صفری با اشاره به ورود به هنگام شهرداری در این موضوع ادامه داد: مشکلات درآمد شهرداری را می‌توان آنجا مشاهده کرده که ۱۳ خانه دچار حریق داریم و حق بیمه ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریالی ساکنان آن‌ها به دلیل ناتوانی شهرداری پرداخت نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل متذکر شد: وضعیت مالی شهرداری اردبیل از سنوات گذشته تاکنون نه‌تنها بهبود نیافته، بلکه بحرانی نیز شده است و لازم است در جمع‌بندی بودجه ۹۵ نگاه و سیاست و روش بودجه‌ریزی سنوات گذشته را تغییر دهیم.

وی به‌ضرورت ساماندهی فعالیت‌های عمرانی شهرداری تأکید و اضافه کرد: علاوه بر این پیشنهاد ما در بودجه‌ریزی استفاده از شیوه عملیاتی است و باید با تجزیه‌وتحلیل برنامه‌ها و عملیات با لحاظ قیمت تمام‌شده باشد.

رئیس کمیسیون زیباسازی محیط شهری شورای شهر اردبیل به‌ضرورت رعایت اصل صرفه‌جویی و جلوگیری از هزینه‌های زائد تأکید کرد و افزود: باید شروع و اتمام پروژه‌ها به همراه اولویت‌ها مشخص شود.

وی خواستار ممانعت از حذف پروژه‌های مصوبی که هنوز وارد فاز اجرای نشده است، شد و بیان داشت: انتظار می‌رود طرح‌های نیمه‌تمام نیز در اولویت قرار گیرد.

به گفته صفری روکش آسفالت ازجمله برنامه‌های نیمه‌تمام سال‌های ۹۳ و ۹۴ است که بی‌توجهی به اجرای آن دور از شأن یک شهر گردشگری است و باید موردتوجه قرار گیرد.

ضرورت احترام به درخواست مردم

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به‌ضرورت برون‌سپاری با رعایت قوانین و آسان‌سازی پرداخت‌های مردمی ادامه داد: ضروری است مجری طرح تفضیلی و سکونتگاه غیررسمی مورداستفاده قرار گیرد.

وی با تأکید به اینکه بنده چند پیشنهاد کلیدی برای شورا و شهرداری داریم، متذکر شد: ازجمله مهم‌ترین ضرورت‌ها توجه به درخواست شهروندان است و به‌عنوان‌مثال در محلات شهریار و احمدیه درخواست‌هایی سال‌ها است بی‌توجه مانده است.

رئیس کمیسیون زیباسازی شهری شورای شهر اردبیل به‌ضرورت تشکیل گروه مشترک از استانداری، شورا و شهرداری برای یافتن راهکارهای زیربنایی جذب سرمایه‌گذار و تهیه طرح جامع سکونتگاه غیررسمی شد و افزود: درعین‌حال در این گروه مشکلات مرکز شهر می‌تواند بررسی شود.

صفری کلنگ زنی خیابان ساحلی تا مسیر ملا مومن چایی را در سال آینده خواستار شد و افزود: در وضعیتی که نیمی از عمر شورای دور چهارم سپری‌شده لازم است حداقل پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی