ساوالان خبر: شهردار اردبیل در جلسه شورای شهر اردبیل در مورد پیشنهادات‌های مختلف سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های دفن پسماند و از بین بردن آثار زیان‌بار زیست محیطی جمع‌آوری و دفن زباله اظهار کرد: برای ما جمع‌آوری، دفن و انتقال زباله یک موضوع بسیار مهمی است که بر اساس تفاهم‌نامه اولیه‌ای که با یک سرمایه‌گذار به امضا رسانیم امیدواریم زمینه اجرای پروژه تولید برق از پسماند شهر اردبیل فراهم آید.

لطف‌ اللهیان تصریح کرد: برای ما جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در اجرای چنین پروژه‌هایی یک اولویت اساسی است به طوری که ما در ماه‌های گذشته با یک شرکت چینی نیز در این زمینه رایزنی‌هایی را انجام دادیم تا تولید زباله، حمل، تفکیک و دفن زباله به عنوان یک موضوع اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لغو قرارداد قبلی با یک سرمایه‌گذاری که به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: ما در این زمینه شکایتمان را ارائه کردیم تا با دستور دادگستری و حکم قرار گرفتن شورای شهر زمینه برای لغو قرارداد با سرمایه‌گذار سابق فراهم آید تا با سرمایه‌گذار جدید وارد مذاکره شویم.

شهردار اردبیل عنوان کرد: سرمایه‌گذار جدید بدون اینکه زمینی را از ما طلب کند خواستار تامین زباله ۲۰ ساله از ما شده تا به تعهدات خود بدون اینکه تجهیزات و امکاناتی را از ما بخواهد کار را به انجام برساند.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا به میزان کافی زباله شهری را تحویل این سرمایه‌گذار دهیم و در صورت تایید شورای شهر خرید کمپوست نیز به نرخ روز انجام می‌شود.