انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سرانه فضای مطالعاتی در اردبیل سه مترمربع است

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ب.ظ

ساوالان خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سرانه فضاهای مطالعاتی در این استان به ازای هر ۱۰۰ نفر فرد باسواد سه مترمربع است.

رباب عزیزخانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این میزان فاصله محسوسی با استانداردهای تعریف شده دارد، تأکید کرد: به دنبال این هستیم با توسعه فضاهای مطالعاتی سرانه در سال ۱۴۰۴ به هشت مترمربع که مقدار استاندارد است برسد.

وی تحقق این هدف را منوط به افزایش تعداد کتابخانه‌ها دانست و تأکید کرد: هر چند امسال دو کتابخانه خیرساز به فضاهای مطالعاتی اضافه شد اما میزان سرانه تغییر محسوسی نداشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد: در سال جاری دو کتابخانه شرف الدین با زیربنای ۱۲۷ مترمربع و مقدس اردبیلی با ۲۵۰ مترمربع احداث شده است که تأثیر جزئی در میزان سرانه فضاهای مطالعاتی ایجاد کرده است.

عزیزخانی با اذعان به اجرای ۱۲ پروژه کتابخانه سازی در سطح استان با اشاره به برخی از آن ها گفت: به‌عنوان‌مثال کتابخانه مرکزی بیله سوار بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اتمام کتابخانه عمومی شماره سه نیز، تصریح کرد: کتابخانه عمومی شام اسبی و خلیل‌آباد در آراز علی نیز سال آینده می‌توانند به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی کتابخانه مرکزی پارس‌آباد ۳۵ و  ۱۰ درصدی کتابخانه خلخال افزود: علاوه بر این فاز دو کتابخانه شهید رجایی پارس‌آباد رو به اتمام بوده و با پیشرفت ۹۰ درصد در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بابیان اینکه مابقی پروژه‌ها اختصاص به ساخت کتابخانه در روستاها دارد، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی کتابخانه روستای ایران آباد در پارس‌آباد ۷۰ درصد، کتابخانه آراللو اردبیل ۷۰ درصد و لنبر خلخال ۵۰ درصد است.

به گفته عزیزخانی در روستای نیارق نمین ساخت کتابخانه با ۵۰ درصد، در فخرآباد مشگین شهر ۳۵ درصد، در موران گرمی ۳۵ درصد، در انجیر لو بیله سوار ۱۰ درصد و در شایق سرعین ۳۵ درصد پیشرفت همراه است.

وی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌ها خیر ساز بوده و با مشارکت خیرین احداث می‌شود، ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از تعداد قابل‌توجهی از آن ها در سال آینده بتوان افزایش قابل‌توجهی در سرانه فضاهای مطالعاتی را شاهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی