انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سرانه فضای سبز شهری اردبیل باید افزایش یابد

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۳۰ ب.ظ

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار توجه مسوولان به افزایش سرانه فضای سبز در این شهر شد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز یکشنبه در آیین تقدیم لایحه بودجه سال 95شهرداری به شورای شهر اردبیل گفت: بحث هایی در مورد افزایش 800 هکتاری فضای سبز مطرح شده بود که تاکنون به اجرا نرسیده است.
وی افزود: پیش تر در شهرسازی به فضای سبز توجه نشده در حالی که فشارهای زندگی ماشینی ایجاب می کند که فضای شهر زمینه آسایش و امنیت روانی مردم را تامین کند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: وجود آب ، خاک و اقلیم مناسب حتی بدون در نظر گرفتن آب های گرم معدنی می تواند خود یکی از جاذبه های گردشگری باشد و مسوولان به این امر توجه کنند.
او اضافه کرد: شهر باید از نظر فرهنگی و رفاهی محیطی شایسته باشد چرا که در جامعه و محیط بر تربیت فرزندان اثرگذار بوده و از این رو کوچک ترین بی اعتنایی در این زمینه قابل چشم پوشی نیست.
آیت الله عاملی افزود: امروزه با معضل هایی همچون ترافیک در شهرهای بزرگ مواجه هستیم که در کنار مدیریت نیازمند منابع مالی و مشارکت مردم است و شهرداری باید در این زمینه گام های جدی بردارد.
او گفت: ثروت اجتماعی باید حفظ شود و مدیریت شهری برای پرورش عواطف زیبای انسانی گام های بزرگی بردارد تا نقش هدایتگری خود در بالابردن سلامت و نشاط جامعه را به خوبی ایفا کند.
امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی نماد قدرت ، معماری ، تمدن و تاریخ است و باید برای آزاد سازی حریم این مجموعه فاخر تلاش بیشتری شده و دولت نیز اهتمام بیشتری به خرج دهد.
او همچنین بیان کرد: کمربند سوم اردبیل از فاز 3 کارشناسان تا سرعین باید با درایت خاصی بازگشایی و به سرانجام برسد چرا که شاهدیم برخی پیش دستی کرده و نسبت به تملک زمین ها اقدام کرده اند.
آیت الله عاملی گفت: در مواردی شاهدیم لابی گری نقش مهمی در جذب منابع ایفا می کند و در این شرایط مسوولان استان نباید ساکت باشند و حق استان اردبیل را در زمینه توسعه شهری بگیرند.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد ، سرانه فضای این شهر حدود 3/6 متر مربع برای هر نفر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی