ساوالان خبر: مجید خدابخش در جلسه ستاد کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل با اشاره به نقطه ضعف اقتصادی کشور و اعمال تحریم های متعدد از جمله اقتصادی ظالمانه و فشار آوردن به ایران را شان نزول اقتصاد مقاومتی و تاکید بر آن دانست و افزود: تحریمها نشان داد که باید اقتصاد کشور را مقاوم تر کرده و آن را در برابر اعمال فشار های جهانی و سیاسی مقاومتر کنیم.

استاندار اردبیل مهمترین قسمت اقتصاد مقاومتی را نوع بینش و دیدگاهها نسبت به آن دانست و گفت: بعد از اصلاح نوع بینش و دیدگاه نسب به اقتصاد مقاومتی، تغییر رفتار و حرکت کارشناسی به سمت این طرح در اولویت های بعدی است.

مقام عالی اجرایی استان اردبیل با اشاره به اینکه قبلا دیدگاه و نگاه ها به درآمد نفت بوده و همه دستگاه ها در انتظار دریافت منابع مالی از محل نفت و هزینه آن بودند بنابراین، این نوع دیدگاه باید اصلاح شده و از این شیوه که کشور و اقتصاد با اعمال تحریمها و مسدود شدن پول های نفتی زیان های کلانی دید فاصله گرفت و به دنبال کسب درامد ها غیر از این محل بود.

وی تاکید کرد معابر و مبادی درآمدهای غیر نفتی را باید گشود در غیر اینصورت همچنان باید شاهد رکود و ساکن بودن اقتصاد بود.

مجید خدابخش تامین منابع مالی را از جمله مواردی دانست که باید همه دستگاه های اجرایی بر آن ورود کرده و با نبود منابع مالی نفتی طرح ها و پروژه ها تعطیل نشود.

خدابخش برگزاری دوره های آموزشی مدیریت منابع مالی با محور عدم تکیه بر درامد نفتی را بسیار مهم و ضروری دانست و بر حضور مدیران در این دوره تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون در چارت برنامه ریزی ها این دیدگاه سنتی حاکم بوده است.

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید از مسئولان دستگاه های عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی خواست طرح ها و قراردادهای منعقده را با این قوانین مطابقت و منطبق کنند.

خدابخش در پایان ایجاد نیروگاه برق در منطقه انگوت گرمی را از جمله طرح های غیر تکیه بر درامد نفتی برشمرد و گفت: با سرمایه گذاری یک بخش خصوصی حمایتی که دولت از ان خواهد داشت خرید تضمینی برق این نیروگاه به مدت ۵ سال است که در نوبه خود ایده مطلوبی برای عدم تکیه بر درامد نفتی است.

همچنین در این جلسه استاندار اردیبل از تایید و صدور حکم رسمی اقبال عباسی به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی استان اردبیل خبر داد.