انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

زمین های کشاورزی اردبیل مسکونی نخواهند شد!

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۸ ق.ظ

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل تاکید کرد که به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به شهرک های مسکونی داده نخواهد شد .

مجید خدابخش روز سه شنبه در جلسه مبارزه با زمین خواری در استانداری اردبیل افزود: برای جلوگیری از پدیده شوم زمین خواری ، کاربری زمین های کشاورزی در استان به هیچ عنوان تغییر نخواهد یافت. 
وی با اشاره به برخی وعده ها و تبلیغات غیر واقعی برخی سودجویان بیان کرد: از مردم شریف استان می خواهیم به وعده های غیر عملی عده ای سودجو توجه نکنند و از خریدن زمین های تعیین تکلیف نشده اکیدا خودداری نمایند.
استاندار اردبیل همچنین با پیشنهاد اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل مبنی بر توقف ارایه خدمات به آن تعداد از تعاونی های مسکن ادارات کل که قبلا مبادرت به واگذاری زمین به اعضای تحت پوشش نموده اند، موافقت کرد.
خدابخش تصریح کرد که اعضا و دست اندرکاران این گونه تعاونی ها در نظر داشته باشند، تغییر کاربری زمین های کشاورزی در استان مطلقا ممنوع است.
وی همچنین خواستار تهیه گزارشی دقیق از وضعیت ثبتی زمین های تملک شده توسط برخی شرکت های تعاونی مسکن شد.
به گزارش ایرنا ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز تغییر کاربری اراضی زراعی ،باغی و آب را مهم ترین چالش بخش کشاورزی این استان دانست.
عدیل سروی افزود: با اقدامات پیشگیرانه باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی که در آن برخی افرادسود جو برای تفریح دنبال سکونتگاه های دوم بوده و با ساخت ویلاهای آنچنانی خاک مرغوب کشاورزی را از بین می برند جلوگیری کرد.
در سال های اخیر تعدادی از شرکت های تعاونی مسکن ادارات اقدام به خریداری زمین های کشاورزی در حاشیه شهرها کرده و در تلاش برای تغییر کاربری و تبدیل آنها به شهرک های مسکونی کرده اند .
این شرکت ها حتی پیش از اخذ موافقت ارگان های مسوول اقدام به تقسیم زمین ها و فروش آن به کارکنان خود کرده اند ، تعدادی ازیادی از کارکنان نیز زمین های خود که تنها بر روی کاغذ مالک ان می باشند به شهروندان فروش فروخته اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی