انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل -ایرنا - استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای بسیار امیدوارکننده ای در دوره پساتحریم در کشور ایجاد شده است گفت : اکنون وظیفه همگانی است که زمینه استفاده مطلوب از این فرصت را فراهم نماییم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش سه شنبه شب در دیدار با جمعی از کارگران و دست اندرکاران صنعت و تولید استان اردبیل افزود : برداشته شدن تحریم های ظالمانه به عنوان یک دست آورد عظیم دولت تدبیر و امید که با حمایت قاطع و مدبرانه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای رقم خورد شرط لازم برای پیشرفت و رفع مشکل اقتصادی کشور بود ولی شرط کافی نبود.
وی با اشاره به اینکه شرط کافی برای تحقق این هدف مهم اصلاح بعضی رفتارها و دیدگاهها و نیز رفع برخی موانع دست و پاگیر است، اظهار کرد : اکنون نوبت ماست که دست به دست هم دهیم و فضا را برای بهره برداری مناسب از این فرصت فراهم نماییم.
وی بیان کرد: مبادا تصور کنیم که با سرازیر شدن سرمایه گذاران خارجی به ایران شرایط برای بهبود کیفی و کمی تولید در کشورمان فراهم و تمام مشکل های اقتصادی از بین خواهند رفت.
وی یادآوری کرد : در دوره پس از تحریم رفتار همه و به خصوص مدیران اداره ها و ارگانهای مرتبط با سرمایه گذاری ، تولید و تجارت بسیار مهم است و باید بعضی عیب های موجود را که در ظاهر چندان اهمیت ندارند ولی گاهی روی تصمیم سرمایه گذاران تاثیرهای منفی می گذارند رفع کنیم. 
او ادامه داد : همچنین رفع مشکل های بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی نیمه فعال مستقر در استان اردبیل نیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاران خارجی ضروری است.
استاندار اردبیل گفت : اکنون وقت آن رسیده است که همه صاحبنظران ، مبتکران ، تولیدکنندگان و کارآفرینان پیشنهادها و ایده های خودشان را برای برون رفت از مشکل ها و رفع موانع کسب و کار و باز نمودن راههای پیشرفت استان اردبیل در دوره پس از تحریم ارایه دهند. 
خدابخش ، فراهم نمودن ساز و کار انجام صادرات و آموزش جوانان علاقه مند به فعالیت در این زمینه را از امورضروری استان اردبیل در دوره پس از تحریم و در ادامه رونق تولید دانست و خاطرنشان کرد : صادرات یک موضوع ظریف و نیازمند به دقت زیاد است.
وی با اشاره به موقعیت ممتاز استان اردبیل برای به دست گرفتن بازار ثروتمند و 400 میلیون نفری روسیه و آسیای میانه اشاره کرد و افزود : شناخت ذائقه مشتری و اندکی توجه به کیفیت کالا و محصول مطابق با سلیقه خریدار بطور یقین عامل اصلی موفقیت در کار صادرات است.
او گفت: به غیز ار بیکاری مشکل و یا معضل خاصی که دارای اهمیت باشد در استان اردبیل وجود ندارد و اکنون جمعی زیادی از افراد که درصد بالایی از آنان را فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی تشکیل می دهند در این استان شغل ندارند.
وی با اشاره به اینکه بیکاری و نداشتن شغل حیثیت و عزت جوانان کشورمان و به خصوص استان اردبیل را از بین برده و پیامدهای منفی اجتماعی فراوانی دارد افزود : ایجاد اشتغال یک کار نیست که یک شبه انجام شود و باید همگان دست به دست هم دهیم و برای این منظور وقت و انرژی بگذاریم.
خدابخش موضوع تولید را در شرایط کنونی کشور آن قدر با اهمیت دانست که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند به گونه ای که دیروز در دیدار با همافران نیز دوباره آن را مطرح کردند. 
استاندار اردبیل با تاکید براینکه تولید ، ایجاد اشتغال و پیشرفت اقتصادی در اولویت کارها و برنامه های استانداری قرار دارد ، تاکید کرد که ایجاد صنایع بسته بندی و تبدیلی مناسب به منظور بالا بردن ارزش افزوده فرآورده های دامی و کشاورزی به عنوان نیازهای اساسی اردبیل باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. 
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که باحضور جمعی از مدیران واحدهای تولیدی ، اعضای تشکل های قانونی ، تعاونگران و مراجع حل اختلاف در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل تشکیل شد تعدادی از حاضران ضمن طرح مشکل هایشان پیشنهادهایی را در این ارتباط ارایه دادند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی