انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رد صلاحیت های فراقانونی پیگیری می شود

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۳ ب.ظ
 استاندار اردبیل در نشست هم اندیشی جوانان استان: رد صلاحیت های فراقانونی پیگیری می شود.
پایگاه خبری تدبیروامید ؛ استاندار اردبیل گفت: دولت به عنوان مجری انتخابات رد صلاحیت های فراقانونی در انتخابات های پیش رو را پیگیری خواهد کرد.

 مجید خدابخش شنبه شب در نشست هم اندیشی جوانان با عنوان «پیشبرد ریل توسعه استان اردبیل با محوریت سیاسی» افزود: هر جا از قانون عقب مانده و یا پیشی گرفته ایم با مشکل مواجه شدیم و از این رو بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی در چارچوب قانون انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شعار دولت یازدهم قانون مداری بوده و معتقد است همه تصمیم ها باید با تدبیر و قانون همخوانی داشته باشد و امیدواریم رفتار همه افراد دخیل در انتخابات مبتنی بر قانون باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها مجری برگزاری سالم انتخابات هستند و دولت به هیچ وجه به دنبال انتخاب نماینده همراه و همسو نیست و به آرای مردم احترام می گذاریم.

او اظهار کرد: افراد با توجه به گرایش های سیاسی می توانند رای بدهند اما مسوولان و مدیران حق دخالت در هیچ یک از انتخابات ها را ندارند، این امر ممنوعیت قانونی و مجازات دارد.

خدابخش گفت: به عنوان زیر مجموعه وزارت کشور حق تشکیل حزب نداریم و تنها می توانیم بسترسازی برای فعالیت احزاب را انجام دهیم؛ چرا که دولت ، دولت همه ملت ایران است و از این رو نمی توانیم جهت گیری خاصی داشته باشیم البته دولت تفکر خاص خود را دارد که همان مسیر اعتدال است.

استاندار اردبیل بیان کرد: ۹۹ درصد مسائلی که در زمینه جابجایی مدیران در فضای مجازی منتشر می شود درست نیست و با واقعیت ها فاصله دارد ، حدود ۳۷ نفر از ۵۰ مدیر استان از سال ۱۳۹۲ تاکنون جابجا شدند اما بنا بر تغییر یک شبه نبوده است.

او گفت: به دنبال تغییر دولت و سیاست های حاکم ، تغییر مدیران امری عادی است و به تاسی از برنامه های دولت تدبیر و امید نیز تغییر مدیران ستادی و سیاسی با مشورت اتاق فکر و انتخاب نهایی اینجانب صورت گرفته که مسوولیت آن را می پذیرم.

خدابخش افزود: انتصاب مسوولان دستگاه های اجرایی نیز بر اساس ارزیابی عملکردشان پس از مشورت با نمایندگان مجلس صورت گرفته ، مدیران، مسوول اجرای سیاست های دولت هستند و وقتی احساس شود فردی همراه نیست جابجا شده و در نقطه ای دیگر از توانایی های وی استفاده می شود.

وی در ادامه به تلاش دولت از ابتدای انقلاب برای کاهش تعداد کارمندان اشاره کرد و گفت: در دولت های نهم و دهم ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیرمجاز به بدنه دولت اضافه شدند و مجلس نیز برای مقابله با این امر محدودیت هایی پیش آورد که هم اکنون برای دولت یازدهم هم پابرجاست.

استاندار اردبیل بیان کرد: مدیر توانا کم داریم و در انتخاب افراد تحصیلات و تجربه کاری آنها مد نظر است و از این رو با محدودیت مواجه هستیم.

او همچنین با رد اعمال تصمیمات تحت فشار برخی گروه ها اظهار کرد: افرادی نقد دارند و ممکن است بسیاری از این نقدها درست هم نباشد، همواره اداره کشور با مشکلاتی همراه و این امر اجتناب ناپذیر است اما دولت مسیر خود را می رود.

خدابخش همچنین با اشاره به ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در هشت سال گذشته بیان کرد: برخی تحریم ها را کاغذ پاره می نامیدند و شاید فکر می کردند که چین و روسیه حمایت خواهند کرد اما آنها منافع ملی خود را پیگیری کردند و به دنبال فضای اقتصادی ناسالم و غیرشفاف ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد و بیت المال حیف و میل شد.

استاندار اردبیل گفت: در چنین شرایطی دولت تنها دو راه پیش رو داشت که یا راه دور زدن تحریم ها با استفاده از بابک زنجانی ها را دنبال کند یا با استفاده از دیپلماسی فضای تحریم ها را بشکن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی