انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
اردبیل- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول سه و نیم سال گذشته متاسفانه هیچ واحد تولیدی در حوزه فعالیت بنده پا نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جعفری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری و منتخبان استان اردبیل با تاکید به محرومیت های جدی استان اردبیل تصریح کرد: هر چند استان اردبیل پتانسیل های لازم برای رشد و توسعه را دارد اما جمعیت آن در فقر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان به اعتقاد بنده زیر خط فقر زندگی می کنند، اضافه کرد: علی رغم تلاش خود مردم، عموما از رفاه برخوردار نیستند و بیکاری استان به ۱۵ درصد رسیده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه استان ها متوازن نیست، تاکید کرد: در کنار محرومیت استان، شهرستان ها نیز به جد محرومیت دارند و علی رغم تلاش برای رونق سرمایه گذاری هیچ مزیتی وجود ندارد که ایجاد انگیزه کند.

جعفری با تاکید به اینکه بیش از سه سال است در خلخال و کوثر یک کارخانه پا نگرفته است، ادامه داد: هر چند مواردی طرح شده اما ضروری است امتیازاتی برای شهرستان ها لحاظ شود.

وی با تاکید به ضرورت تکمیل راه آهن به عنوان مطالبه جدی شهروندان این دو شهرستان، اضافه کرد: در عین حال چهاربانده اردبیل – فیروزآباد انتظار می رود تکمیل شود.

این نماینده به ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها و ممانعت از تخلیه روستاها اشاره کرد و گفت: اگر در مناطق محروم مشوق به وجود آوریم مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در عین حال پیشنهاد استقرار صنایع آب بر در حاشیه قزل اوزن را مطرح و تاکید کرد: تکمیل کارخانه سیمان نیز مطالبه جدی شهروندان خلخالی است.

نیازمند آمایش نقطه به نقطه هستیم

در این جلسه نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس نیز با تاکید به محرومیت های استان اردبیل گفت: استانی که یک بالگرد ندارد معاون اول رئیس جمهور را به شهرهای دیگر برود جای بحث دارد.

حجت الاسلام حبیب برومند با بیان اینکه بنده قبلا طرح استان شدن مغان را مطرح کردم، اضافه کرد: با وضعیتی که استان اردبیل دارد امروز می گویم حداقل به این استان رسیدگی شود و محرومیت ها کاهش یابد.

این نماینده با تاکید به اینکه کشور به یک آمایش نقطه به نقطه سرزمینی نیاز دارد، تصریح کرد: باید مشخص شود کدام منطقه برای چه نوع توسعه و سرمایه گذاری مناسب است و به عنوان مثال ۷۰ هزار هکتاز زمین زراعی در مغان با تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی نباید مورد غفلت باشد.

وی در عین حال به امتیاز مشگین شهر در تولید میوه، خلخال در معدن و اردبیل در گردشگری اشاره کرد و گفت: این آمایش می تواند زمینه ساز توسعه باشد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با ابراز گله مندی از سفر کوتاه مدت معاون اول رئیس جمهور به اردبیل ادامه داد: متاسفانه مسئولان می آیند اما دردی حل نمی شود و چه اشکالی داشت آقای جهانگیری چند روز در اردبیل می ماندند و با خودرو به مناطق مختلف سر می زدند.

برومند با اشاره به ضرورت توجه به تکمیل پایاب خداآفرین به دلیل نقش عمده در اقتصاد کشاورزی منطقه به ضرورت تخصیص اعتبار مناسب به رود ارس شد و افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال در این راستا به استان آذربایجان غربی داده شد و به اردبیلی چیزی پرداخت نشده است.

این نماینده با ابراز گله مندی از اجرا نشدن طرح ۲۴ ساعته کردن گمرک بیله سوار تصریح کرد: استاندار اردبیل این موضوع را جدی بگیرد چرا که ۲۴ ساعته شدن گمرک ضرورتا مورد تاکید است.

وی همچنین به ضرورت تکمیل فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و افزود: چهاربانده اردبیل- پارس‌آباد نیز متاسفانه در این دولت متوقف شد و در حالی که برای ایمن سازی جاده ضروری است اجرا شود.

وی ۹۵ درصد کارخانه های مغان را در حالت تعطیل عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه رکود موجب شده یک کارخانه دار به جای ایجاد اشتغال خودش نیز دچار مشکل شود.

برومند خواستار عملیاتی شدن وعده های مطرح شده از سوی دولت شد و گفت: خواهش ما این است درخواست ها عملیاتی شود تا شرمنده مردم نباشیم.

صندوق توسعه ملی استانی تعریف شود

در عین حال رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در این جلسه با تاکید به اینکه نقدینگی و استمهال بدهی دو مشکل اصلی بخش تولید است، به ضرورت توجه دولت به اجرای لایحه ماده ۲۸ قانون مستمر کسب و کار با هدف بهوبد مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی بخش تولید اشاره کرد.

حسین پیرموذن افزود: در عین حال لایحه حمایت از رفع موانع تولید نیز هر چند مصوب شده هنوز اجرایی نشده است و انتظار می رود این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان به ضعف سیستم های بانکی در استان اشاره کرد و گفت: مصارف درآمد بانک ها در استان ضعیف است و متاسفانه صندوق توسعه ملی نیز به صورت ملی تعریف شده و انتظار می رود برای رعایت حا استان های محروم به صورت استانی تعریف شود.

پیرموذن با تاکید به مشکل نقدینگی و استمهال در ۸۵ درصد واحدها اضافه کرد: پیشنهاد ما تخصیص ۱۰ درصد از هدفمند سازی یارانه ها بود که متاسفانه ابلاغ نشده و انتظار داریم ابلاغ شود.

منبع : خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی