سینما مشکینساوالان خبر: در مراسم افتتاحیه موسسه فیلم سازی و تولید برنامه ویدئویی “رویای خیاو هنر”، سید رضا موسوی مدیر مسئول این موسسه با بیان مشکلات  هنرمندان فعال در این عرصه گفت: موسسه فیلم سازی در پی نیاز فرهنگی و هنری شهرستان تاسیس شده و برای ارتقا سطح فرهنگی و هنری شهرستان در کوتاه مدت و بلند مدت دارای برنامه های مدون است به طوری که قصد ارتقا جایگاه شهرستان در حوزه سینما، عکاسی و هنرهای تصویری دارد.

به گزارش مشکین رسا، وی افزود: تنها سینمای شهر بیش از ده سال است بسته و متروک مانده و به انباری و جای زندگی خزندگان و جوندگان تبدیل  شده است و دل هر رهگذر مشگین شهری که هر روز از کنار آن عبور می کنند را می رنجاند توجه به این که در جوامع مختلف معیار فرهنگ هر شهر را وجود سالن‌های سینما محسوب می‌کنند.

 از این رو در بخشی از این جلسه مسئله بازگشایی سینما آزادگان شهرستان مطرح شد که به پیشنهاد شهردار مشگین‌شهر سینمای شهرستان در اختیار موسسه فیلم سازی قرار گرفت تا این موسسه با بازگشایی سینما فعالیت خود را در این محل ادامه دهد.

 ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر در جهت حمایت از این موسسه جهت بازگشایی سینما آزادگان شهرستان گفت: برای بازگشایی سینمای شهرستان از ردیف بودجه فرهنگی شهرستان مبلغ دو میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته می‌شود تا این محل بازسازی و به صورت رسمی در این شهرستان بازگشایی شود.

 محمد رستمی رئیس اداره ارشاد شهرستان نیز اظهار کرد: در جهت حمایت از این کار فرهنگی مکاتباتی را با اداره کل و امور سمعی و بصری وزارت ارشاد انجام و نسبت به تجهیز سیستم های پخش فیلم اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.