انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

خدشه دار شدن جهان ارتباطی در اردبیل

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ

پدیده‌های ناگهانی که نظم اجتماعی با آن مواجه می شود، همچون زنبوری است که به سرعت در تار عنکبوتی گیر می کند و پس از تقلای بسیار به دام می افتد. در جهان ارتباطی امروز هر پدیده ای که اتفاق می افتد یا این جهان را می گسلد و یا با هنجارهای آن اخت شده و تابع قوانین آن می شود. اما به وجود آوردن این جهان ارتباطی کاری سخت و دشوار است آن هم برای شهری که به جای آن که ارتباطات در آن شبیه چنین تاری باشد، خیابان‌ها چنین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل ، محمد زینالی اناری در یاداشت خود آورده است، شبکه ی ارتباطی به زعم ارزشمندی کنترل آرامش برای جامعه، ‌نیازمند تنوع، هیجان و خبرگی در کنترل هیجانات و فرونشاندن آن است. لذا خلق بازارهای فرهنگی، رفاهی و حتی سیاسی یکی از راه‌های تخلیه ی هیجان جامعه و اجتماعی شدن ارتباطی آن‌ها است. این نهاد ارتباطی متولی اصلی اجتماعی شدن ارتباطی مردم بوده و البته در استانی چون اردبیل، متولی خاصی نداشته و فقط یک سیستم اداری ضعیف به عنوان روابط عمومی وجود دارد که خدمت رسان صرف رهبران سازمانی است. طبیعتا با ایجاد سوانحی حساس و ناگهانی هیچ گونه آمادگی برای کنترل این تار ارتباطی وجود ندارد.

یکی از رویکردهایی که این در نهاد ارتباطی باید راهبرد شود، آگاهی یافتن و کنترل افکار عمومی و تربیت اجتماعی در زمینه ی اطلاع یافتن از وقوع و خاستگاه‌های حوادث می باشد که تاثیری مهم در مراقبت و مواظبت مردم از دامن امن خود داشته و برای پیش برد جامعه به سمت رفتارهای بهنجار موثر است. اما چنین انتظاری در وضعیتی که بسیاری از مشاهیر شهر ناشناخته اند و تنها راه آگاهی مردم از مشاهیر تقلیل به مجسمه سازی از آنها شده است، بیشتر به یک طلبکاری بی فرجام از یک جامعه ی جدیدی با انبوه ابزارهای مدرن ارتباطی، شبیه است تا یک آرزوی خیال پردازانه ی محال.

اما وضعیت زندگی مردم و اهمیت داشتن معیشت در شرایطی که از آن در حال گذر هستیم باعث شده است برخی از مردم پیشرو خود به فکر اهمیت موضوعاتی چون اقتصاد گردشگری و حتی راهبرد ارتباطی حوادث اثرگذار در این قضیه باشند تا این نهاد ارتباطی عمومی به شیوه ای دموکراتیک شکل گیرد و البته به دلیل عدم نفوذ مردم به مجراهای مطمئن اطلاعاتی باعث مخاطره در همین قضیه شده تا جایی که می شود گفت به دلیل نبود استراتژی مناسب علی الخصوص با حساسیت هایی ملی، ‌تارهای جهان ارتباطی در استان اردبیل امکان گسست را دارند.

علت این است که جهان ارتباطی تنها به افکار عمومی و رویکردهای مهیج مربوط نیست و ستون‌های پایداری در آن وجود دارد که با از بین رفتن سقفش امکان فروپاشی دارند. ستون‌هایی مانند روابط جانی مردم با هم و ارتباطاتی چون درمانی، اقتصادی و ...، حتی مواجهه‌های شفاهی که از روابط پایدار مردم هستند ممکن است در اثر عدم کنترل درست این مسیر در بروز برخی پدیده‌ها از هم بگسلند. در نتیجه ی چنین شرایطی است که ارتباط پایدار مردم به تدریج خدشه دار می شود. علی الخصوص شرایطی مانند عدالت اجتماعی و احترام انسانی که از بدو روابط انسانی در جهان خطرپذیرند، به علت سو تفاهمات پولی در جامعه ی فعلی همواره در معرض بیم واقع شده است. این روابط در سیستم پزشکی رخ داده و به علت رهبری‌های تغذیه‌ای، حقوقی و رسانه‌ای اخیر دستخوش هیجانات ملی و جهانی شده و جهان ارتباطی اردبیل تاب هیجان ملی وارد شده بر این شبکه را ندارد.

در این اثنا ورود راهبردی کاردارانی که آگاه ترین افراد به شبکه‌های اطلاعاتی حافظ اطمینان و اعتماد اجتماعی را که از بنیان‌های زیربنایی هر جهان ارتباطی است، بوده و در صورت گسستن تارهای رویی جهان ارتباطی به دلیل سنگینی باری که دارد، می تواند مانع خرابی اجتماعی و لطمه زدن به روابط انسانی پایدار چون ارتباط درمانی که از گذشته یکی از مهم ترین مواجهه‌های انسانی بوده است.

منبع : ایسنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی