انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سرویس سیاسی

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس خواهان اتمام رسیدگی به پرونده عملکرد سفارتخانه های ایران و شکایت از سفرا است و در انتظار حضور مسئولان در کمیسیون مربوطه هستیم.

حقوق اتباع ایرانی به دلیل ضعف عملکردی سفارتخانه ها ضایع شده است/وزارت خارجه باید پاسخگو باشد

مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص پرونده عملکرد سفارتخانه های ایران و شکایت از سفرا گفت: این پرونده در انتظار حضور مسئولان وزارت امور خارجه کشور در نشست کمیسیون اصل 90 است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون موفق به تشکیل نشستی با دولت نشده ایم اظهار داشت: بررسی شکایت و عملکردهای سفارتخانه های ایران در خارج کشور یکی از مهم ترین موضوعات در مجلس است که تا امروز دولت برای رسیدگی به آن در کمیسیون حاضر نشده اند.

وی تاکید کرد: کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 مسئول رسیدگی به این پرونده است و به مسئولان وزارت امور خارجه و معاون کنسولی اعلام کرده است تا زمانی برای بررسی موضوعات در مجلس مشخص کنند.

افضلی فرد با تاکید بر اینکه شکایت از سفرای ایران موضوع مهمی است، ادامه داد: انتظار داریم قبل از اتمام سال وزارت امور خارجه وقتی را برای بررسی این پرونده در مجلس تعیین کند تا کمیسیون بتواند گزارش آن را به صحن علنی ارسال کند.

این نماینده با یادآوری بررسی شکایت از سفیر ایران در برزیل گفت: از سفیر ایران در برزیل به دلیل تخلفات مالی و اداری شکایتی ارسال شده بود. این شکایت از سوی اتحادیه دوستی میان دو کشور به دست ما رسید. آنها مواردی از تخلفات را گزارش کردند که قرار است این مسائل با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه بررسی شود.

افضلی فرد با بیان اینکه تاکنون اسنادی در اختیار کمیسیون قرار نگرفته است، اظهار داشت: بنابراین فعلا این پرونده مسکوت مانده است تا مستنداتی ارائه شود و پرونده مجدد به جریان بیفتد.

به گفته این نماینده بر اساس شکایت واصله تخلف سفیر ایران در برزیل در خصوص موضوعات اداری و مالی بود.

بررسی حقوق ضایع شده اتباع ایرانی

وی با اشاره به بررسی تخلف و ضعف عملکردی سفارتخانه ها در کمیسیون اصل 90 مجلس،اظهار داشت: موردی که بیشتر در کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 به آن می پردازیم عدم توجه وزارت امور خارجه به ماده 6 آیین نامه  اجرایی قانونی صیانت از حقوق اتباع آسیب دیده است.

افضلی فرد تاکید کرد: به دلیل اجرایی نشدن این قانون توسط وزارت خارجه حقوق  اتباع آسیب دیده ضایع شده است. لازم می دانیم که وزارت امور خارجه  در خصوص کم کاری در این بخش پاسخگو باشند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای رسیدگی و جمع بندی در خصوص شکایت سفرای ایران و عملکرد سفارتخانه های کشور در خارج لازم است هرچه زودتر مسئولی از سوی وزارت امور خارجه در نشست کمیسیون حاضر شود./

پایان پیام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی