سومین جشنواره زمستانی گردشگری سرعین در حالی عصر امروز در این شهر توریستی آغاز شد که برگزاری این جشنواره بعد از دو سال توقف انتظار می‌رفت با کیفیت مطلوب‌تر و فضای مناسب برای حضور گردشگران، میهمانان و مسافران برپا شود، که این امر میسر نشد.

* نبود فضایی مناسب برای حضور مخاطبان در این جشنواره و ناهمگون بودن محیط برگزاری جشنواره به همراه فضای سرد زمستانی همراه با باد شدید در محل برگزاری جشنواره اسباب آزار و اذیت تعداد زیادی از هموطنانمان شد که در این جشنواره مجبور بودند ساعت‌ها روی پا ایستاده و در سوز و سرما این جشنواره را به تماشا بنشینند.

* جشنواره به مانند دیگر برنامه‌های برگزار شده در اردبیل با نیم ساعتی تأخیر آغاز شد اما مسئولان تدبیری مناسب برای برگزاری این جشنواره در محیطی مناسب و روبسته تدارک دیده نبودند که این خود اسباب آزار و اذیت شرکت‌کنندگان در این جشنواره شد.

* برخوردهای نامناسبی که در ورودی جایگاه این جشنواره از سوی تعدادی افراد انجام می‌شد تأسف‌بار بود به طوری که حتی برای اصحاب رسانه، خبرنگاران و عکاسان فضایی در نظر گرفته نشده و آنها ساعت‌ها در حالی که روی پا ایستاده بودند به انعکاس اخبار و رویدادهای این جشنواره از طریق رسانه‌های خود پرداختند که این بی‌توجهی‌ها و برخوردهای نامناسب در محلی که برای نشستن میهمانان در نظر گرفته بودند اصلا خوشایند و مطلوب به نظر نمی‌رسید.

* تقسیم محل جشنواره به مکان نشستن و یا روی پا ایستادن یک شرایط اعتراضی را برای هموطنان به همراه داشت در حالی که مسئولان برگزاری بهتر از این می‌توانستند در یک فضای سرپوشیده با پیش‌بینی‌ صندلی‌های مناسب به شکل آبرومند و با رفتارهای مناسب از میهمانان و مسافران پذیرایی کنند تا خود این حرکت زمینه رونق‌بخشی به جشنواره زمستانی را فراهم کرده تا اسباب نارضایتی عده‌ای از گردشگران خارج از استان فراهم نشود.

* حضور برخی از کاندیداهای انتخاباتی نیز در این جشنواره جالب توجه بود که اطرافیان آنها سعی می‌کردند به نوعی به تبلیغ این کاندیداها به صورت زودهنگام اقدام کنند که این خود نیز از نقاط جالب این جشنواره بود.

* جشنواره سوم در حالی طی چهار جمعه متوالی بعد از این در سرعین برگزار می‌شود که برخلاف سال‌های گذشته انتظار می‌رفت تا کاستی‌ها و کمبودها برطرف شود که البته برگزاری این جشنواره به صورت غیردولتی و با مشارکت اهالی سرعین و هتل‌داران و صاحبان آب‌های گرم، کسبه و اصناف سرعین خود نقطه ممتاز و جالب توجه این جشنواره بود.

* حضور هنرمندان طناز ایرانی در مراسم افتتاح این جشنواره از نقاط قابل توجه بود به طوری که مهران رجبی، بهمن هاشمی، بهنوش بختیاری و سید مرتضی حسینی از چهره‌های سینما، تلویزیون بودند که لحظاتی شاد را برای تماشاگران این جشنواره فراهم کردند.

* مهران رجبی با بیان لطیفه‌ها و خاطراتی از دوران بازیگری و فعالیت خود بارها اسباب شادی شرکت‌کنندگان در این جشنواره را فراهم کرده و سید مرتضی حسینی و بهمن هاشمی نیز به عنوان دو مجری سرشناس صدا و سیما بارها با تعریف طنزها و گویش‌های آذری مختلف زمینه شور و نشاط اجتماعی را فراهم کردند.

* بهنوش بختیاری و مهران رجبی بارها از تیز و تند بودن سرمای هوا در سرعین سخن به میان آورده و اعلام کردند که حاکم بودن چنین هوایی در سرعین پر از اکسیژن خالص ما را به وجد و شور آورده است.

* در این جشنواره گروه هنرمندان موسیقی رحیم شهریاری به زبان آذری برنامه اجرا کرد و گفت: بنده اجرای برنامه در سرعین را بر حضور در سایر مناطق و حتی کنسرت‌های خارج از کشور ترجیح داده و سعی کردم با علاقه‌مندی در سرعین حاضر باشم تا اسباب نشاط هموطنانم را فراهم کنم.

* استاندار، فرماندار سرعین، مسئولان شهرستانی و برخی از چهره‌های هنری و فرهنگی استان اردبیل در مراسم آغازین این جشنواره حاضر شده و به این مراسم حال و هوای خاص داده بودند.

* پیش‌بینی پارکینگ نامناسب و اخذ مبالغی برای پارک خودروها از نقاط قابل توجه بود که برخی نارضایتی‌ها و رفتارهای نامناسب را نیز از سوی صاحبان این پارکینگ‌ها به وجود آورده بود.