تصادف

ساوالان خبر: سید حجت فتاحی صبح امروز در آغاز رزمایش طرح ترافیک نوروزی ۹۵ در اردبیل با اشاره به وضعیت حوادث رانندگی نوروز ۹۳ نسبت به ۹۴ و آمادگی پلیس برای روان‌سازی ترافیک در نوروز ۹۵ اظهار کرد: در نوروز ۹۳، ۹ فقره تصادف فوتی داشتیم که در مجموع ۱۱ نفر در جاده‌های استان اردبیل فوت شدند.

وی گفت: این آمار در نوروز ۹۴ به هفت تصادف فوتی با ۹ نفر متوفی رسید که دو نفر کاهش متوفیان را شاهد هستیم.

فتاحی با یادآوری اینکه سال ۹۵ کار سخت‌تری داریم تا روند کاهشی چند سال اخیر را همچنان حفظ کنیم افزود: امیدواریم در پایان تعطیلات نوروزی ۹۵ خبر از کاهش محسوس تصادفات فوتی و جرحی در استان بدهیم.

وی بیشترین تصادفات فوتی را مربوط به پاسگاه پلیس راه اردبیل ـ خلخال با ۲۴ فقره تصادف، سپس پاسگاه اردبیل ـ مغان با ۲۱ فقره تصادف اعلام کرد و یادآور شد: پاسگاه‌هایی که بیشترین کشته‌ها را در نوروز سال ۹۴  داشتند مربوط به پلیس راه اردبیل ـ مغان با پنج متوفی و اردبیل ـ خلخال با سه متوفی اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: در نوروز سال ۹۴ بیشترین خودروهایی که حرکت آنها منجر به تصادف شده سواری‌ها بودند که ۷۷ درصد تصادفات را به خود اختصاص دادند به طوری که در ۱۱ ماهه امسال نیز بیشترین سهم تصادفات نیز در بین خودروها مربوط به سواری‌ها بوده است.

تخطی از سرعت مطمئنه عمده علل تصادفات در اردبیل

فتاحی با بیان اینکه عمده علل تصادفات در جاده‌های استان تخطی از سرعت مطمئنه بوده است گفت: هم در نوروز ۹۴ و هم در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۴۰ درصد علل وقوع تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه رانندگان بودند

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات در راه‌های اصلی با ۶۱ درصد در نوروز ۹۴ اتفاق افتاده که در ۱۱ ماهه امسال نیز بیش از ۵۲ درصد تصادفات در راه‌های اصلی بوده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل  خونین‌ترین روزهای جاده‌های استان اردبیل را روز جمعه با ثبت بیشترین تصادفات اعم از جرحی و فوتی اعلام کرد و یادآور شد: در نوروز سال ۹۴ خونین‌ترین تصادف مربوط به پلیس راه اردبیل –خلخال بوده بر اثر برخورد پراید با کامیون سه نفر کشته و یک نفر مصدوم شدند.

فتاحی عنوان کرد: روزهای جمعه از بیشترین فراوانی تصادفات در بین ایام هفته برخوردار است به طوری که هم در نوروز سال ۹۳ و هم ۱۱ ماهه امسال آمار تصادفات گویای این مسئله است که بیشترین تصادفت در روزهای جمعه اتفاق افتاده است.

به گزارش فارس، وی در مورد تست اعتیاد و الکل در رانندگان بیان کرد: از ۸۳۴ نفر راننده‌ای که تست اعتیاد و الکل گرفتیم ۶۳ راننده نتیجه آزمایش‌هایشان مثبت بوده به طوری که ۸ درصد اجرای تست اعتیاد و الکل با جواب مثبت همراه بوده است.