انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل خواستار پیگیری جذب یک هزار و 500 سهمیه این استان از محل تسهیلات بازآفرینی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل گفت: اعطای تسهیلات جهت ساخت یک هزار و 500 واحد مسکونی برای ساکنین مناطق بافت فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی با هدف توانمندسازی آنان فرصت مناسبی است که باید از آن استفاده شود.
وی افزود: بانک مسکن تسهیلات 24 درصدی به ازای هر واحد مسکونی می دهد، 10 درصد آن را دولت متعهد شده که باید در اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال جذب آن پیگیری شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: اطراف بقعه شیخ صفی مساله خاص خود را دارد و شهرداری چندین پرونده تکمیل کرده که در صورت نهایی شدن نسبت به تعویض زمین اقدام خواهد شد.
او عنوان کرد: در پارس آباد (مغان) نیز توسعه بی رویه حاشیه شهر نیازمند توجهی ویژه است چرا که از طرفی نمی توان جلوی مهاجرت را گرفت و از سوی دیگر ساخت و سازها به نحوی است که حتی برای جانمایی ترانس برق در آن محله ها مشکل وجود دارد.
خدابخش اضافه کرد: مشاوران باید طرح های تفصیلی و جامع را بازنگری کنند؛ سیلو در اردبیل و ترمینال و میدان تره بار درون شهر پارس آباد قرار دارد که این امر نشان می دهد سرعت توسعه این شهرها بالاست و باید این امر مد نظر باشد.
وی گفت: ساخت و ساز در بافت های تاریخی نیز با مشکلاتی روبروست و به خصوص در سال های اخیر با قطع مشوق ها، در مواردی افراد حتی برای اسکان در خانه های خود تمایلی نداشتند و در صورت ارایه نشدن مشوق از سوی دولت نمی توان در این زمینه کاری کرد.
استاندار اردبیل افزود: در مواردی این مشکلات باعث شده تا از برخی بافت های تاریخی آسیب هایی متوجه شهر نیز بشود و مسوولان امر باید در کنار رعایت ضوابط میراث فرهنگی، واقع نگر نیز باشند چرا که بافت های تاریخی عملا در حال اضمحلال هستند.
به گفته رییس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل، یک هزار و 523 هکتار بافت فرسوده شهری در این استان شناسایی شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی