انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

استاندار اردبیل گفت: تکمیل راه‌آهن اردبیل نیازمند ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار بوده که باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تکمیل آن وارد شوند.

راه آهن


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر راه‌آهن اردبیل نیازمند 200 میلیون یورو اعتبار است که رایزنی‌های اساسی برای تکمیل این راه‌آهن با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه فضای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن اردبیل فراهم شده است، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مدت زمان مشخص راه‌آهن اردبیل را به بهره‌برداری برسانیم که تکمیل این پروژه نیازمند 23 کیلومتر تونل و 5 کیلومتر پل است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه 4 مگاپروژه مهم در استان اردبیل بعد از فعالیت دولت یازدهم در آغاز شده است، گفت: این پروژه‌ها شامل آغاز مطالعات 3 پهنه بزرگ استان اردبیل، اراضی پایاب سد خداآفرین، تصویب منطقه ویژه اقتصادی نمین و منطقه آزاد تجاری اردبیل است که رایزنی‌های اساسی برای تصویب این دو منطقه انجام شده است.

خدابخش بیان کرد: متاسفانه منطقه آزاد تجاری اردبیل نتوانست مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد که بلافاصله بعد از این اتفاق با رایزنی‌های انجام شده بین استان اردبیل و 5 استان دیگر برنامه‌ریزی برای تصویب این منطقه در مجلس آینده انجام شده است.

وی تصریح کرد: با تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل و منطقه ویژه اقتصادی نمین تحول اساسی در بخش اقتصادی و صادرات منطقه ایجاد می‌شود و محور اصلی منطقه ویژه اقتصادی نمین بخش کشاورزی است که با راه‌اندازی این منطقه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه بعد از اجرای برجام روند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و استان اردبیل افزایش می‌یابد، اظهار کرد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های  گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن در اردبیل فراهم شده و امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این بخش‌ها در استان اردبیل شکوفا شود.

خدابخش با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در استان گفت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری توجه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری است که امسال پارک علم و فناوری در اردبیل راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد اشتغالزایی برای جوانان فارغ‌التحصیل در حوزه دانش‌بنیان باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی