انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

توافق وین، پاستور نشینی روحانی را 8 ساله میکند؟

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری تیتر نیوز بالاخره بعد از 12 سال ایران و کشورهای 1+5 بر سر پرونده هسته‌ای ایران به توافق رسیدند. توافقی که بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون رئیس جمهور روحانی و انتخاب درست او برای سپردن پرونده هسته‌ای به محمد جواد ظریف است. روحانی با سپردن پرونده هسته‌ای به ظریف به دنبال محقق کردن مهم ترین شعار خود در انتخابات خرداد 94 بود. چرخیدن اقتصاد ایران در کنار چرخیدن سانتریفیوژها مهم ترین خواسته مردم از حسن روحانی بود. جامعه ایرانی اصلا به خاطر همین شعار به « شیخ دیپلمات» رای داده بودند. آنها هم می‌خواستند انرژی هسته‌ای داشته باشند و هم اقتصادی با ثبات که بتوانند چرخ‌های زندگی را به واسطه آن بچرخانند.

روحانی هم تمام هم و غم خود را از آغاز دولت تا به امروز برای حل این پرونده گذاشت، پرونده‌ای که بالاخره در سه شنبه، بیست و سوم تیرماه به سرانجام رسید و روحانی به مهم ترین شعار خود عمل کرد. برای مردمی که سال‌ها با وعده‌هایی بدون عمل روبرو بودند، این موفقیت برای آنها یک اتفاق ویژه در تاریخ سیاسی ایران بود. آنها بعد از مدت‌ها با سیاستمداری روبرو شدند که تمام تلاش خود را انجام داده است تا مهم ترین شعار خود در انتخابات را محقق کند.

تحقق شعار حل پرونده هسته‌ای ایران، این حس را به مردم القا می‌کند که می‌تواند زین پس به تمام شعارهای روحانی اعتماد کنند و با او به سمت ساختن ایران حرکت کنند. بسیاری از ناظران سیاسی براین باور بودند که روحانی اگر نتواند پرونده هسته‌ای حل کند دیگر مردم به او اعتماد نخواهند کرد و در انتخابات 96 فرد دیگری را به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند کرد. برخی از مخالفان او حتی سعی داشتند روحانی را به واسطه همین مذاکرات، یک سازشگر سیاسی معرفی کنند که می‌خواهد منافع ملی را به طرف غربی واگذار کند و عزت ایران را به یک توافق ساده بفروشد.

توافق وین اما خط بطلانی به تمام این تئوری‌ها بود. مردم روحانی و مرد اول دیپلماسی او یعنی ظریف را باور کرده بودند و هرچه بیشتر از مذاکرات می‌گذشت این اعتماد بیشتر می‌شد. مذاکرات هسته‌ای دیگر در گوشت، پوست و استخوان مردم بود و آنها هر روز از طریق رسانه‌ها به دنبال نتیجه این مذاکرات بودند.

امضای توافق هسته‌ای وین، می‌تواند باردیگر روحانی را به نهاد ریاست جمهوری برساند و او تبدیل به یک رئیس جمهور هشت ساله شود. به نظر می‌رسد رئیس جمهور روحانی در چهارساله او ریاست جمهوری خود به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم است وحل مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی را برای چهارساله دوم کنار گذاشته است.

رضایت مردم از دولت روحانی و گشایش‌های احتمالی در اقتصاد ایران بعد از اجرایی شدن این توافق، می‌تواند روحانی را برای چهارسال دیگر راهی پاستور کند.

آنگونه که مشخص است مردم از رای به روحانی پشیمان نیستند و به دنبال تکرار دولت تدبیر وامید در سال‌های آینده هستند. درست برخلاف رئیس دولت قبل که بسیاری از مردم به از رای دادن به او پشیمان شدند و در انتخابات خرداد 92 به کسی رای دادند که درست در زوایه مخالف محمود احمدی نژاد بود.

روحانی به واسطه به این توافق بزرگ و اعتمادی که مردم به او دارند می‌تواند تمام سیاست‌های مدنظر خود را اجرا کند. اولین ثمرات توافق وین را می‌توان در انتخابات مجلس دهم دید، مجلسی که می‌تواند از هم فکران روحانی تشکیل شود. تشکیل مجلس عقلانیت در کنار دولت تدبیر یکی از مهم ترین خواست‌های مردم در روزهای اخیر است.



منبع: نامه نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی