انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:
توافق هسته‌ای را مرهون رهنمودهای رهبری هستیم

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: اگر امروز توافق هسته‌ای به انجام رسیده است و همه از این توافق خوشحال هستند باید بدانیم که اصلی‌ترین عنصر رسیدن به این مرحله هدایت‌های درست، شفاف و شجاعانه مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت ایران است که بالاخره به سرانجام رسید.

وی توافق هسته‌ای را عامل توسعه‌ همه‌جانبه کشور اعلام کرد و گفت: این پیروزی شیرین را باید در وهله اول به مقام معظم رهبری و ملت ایران و در کنار آن به دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور باکفایت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تبریک گفت که توانستند از آرمان این نظام به شایستگی دفاع کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر این هدایت‌ها و پشتیبانی‌ها و فرمایشات راهگشا و مدبرانه رهبر معظم انقلاب نبود ما هیچ‌وقت نمی‌توانستیم در این حوزه به نتیجه‌ای برسیم و یا بتوانیم اهدافمان را رو به جلو حرکت دهیم.

جعفری‌بنه‌ خلخال تصریح کرد: با توافق انجام شده توانستیم هم صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای خودمان را تثبیت کنیم و هم به عنوان قدرت هسته‌ای تمام عیار جایگاهمان را در سطح جهانی و بین‌المللی حفظ کرده و به تقویت آن کمک کنیم.

وی اذعان غربی‌ها را به قدرت هسته‌ای ایران یادآور شد و گفت: همه با قدرت در این عرصه حاضر شدند تا تمام تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان رفع شود.

دانشمند هسته‌ای کشورمان ادامه داد: بدون شک در تعامل با جامعه جهانی و شرکت قدرتمندانه در میادین علمی،‌ تحقیقاتی و بنیادین حوزه‌های هسته‌ای و انرژی‌های جدید سعی خواهیم کرد قدرت نفوذ جمهوری اسلامی ایران را به خوبی نشان دهیم که این ظرفیت می‌تواند در حل و فصل مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای به همراه حضور قدرتمندانه ایران در همه این عرصه‌ها بسیار موثر و راهگشا باشد.

جعفری‌بنه خلخال عنوان کرد: برای کشورمان این امکان وجود دارد تا با برنامه‌ریزی درست و کسب دانش فنی و طراحی و ساخت راکتورهای تحقیقاتی هسته‌ای که بدون شک همه به آن نیاز دارند و همچنین طراحی و ساخت نیروگاه اتمی به قطب منطقه‌ای این صنعت تبدیل شویم.

وی افزود: از دیگر نتایج نهایی توافق، رشد اقتصادی کشومان در کوتاه مدت و بلندمدت خواهد بود که زمینه رشد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را در حوزه انرژی شامل نفت و گاز فراهم کرده و منجر به افزایش تولید ناخالص ملی می‌شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس یادآور شد: ایران برای رسیدن به توسعه در چهار سال آینده به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد دلاری در بخش نفت، گاز، راه، راه‌آهن و صنعت هوایی نیاز مبرم دارد که در سایه این توافق می‌تواند بستر این سرمایه‌گذاری‌ها فراهم آید.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود گفت: با توجه به نرخ بالای بهره بانکی و پول در کشورها و زمان کوتاه بازگشت سرمایه‌ها و منابع سرمایه‌گذاری بعد از توافق امید است تا موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری برطرف شده و رونق اقتصادی زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را فراهم کند.

منبع : خبرگزاری فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی