انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی تنور گرم شایعات به ویژه در شبکه‌های اجتماعی به حدی گرم است برخی از کاندیداها از تکذیب برخی از موضوعات مطرح شده به صورت مدام و مکرر عاجز مانده‌اند.

خبرگزاری فارس: تنور گرم شایعات انتخاباتی تا ائتلاف‌های جدید در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی کمتر از دو ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه باقی مانده که در یک شرایط عجیب و غریب بازار شایعات در شبکه‌های اجتماعی آنچنان داغ است که در این بین برخی تقابل‌های نامناسب، تولید مباحث غیر‌واقعی، افترا، توهین و دروغ‌پردازی‌های عجیب و غریبی را شاهد هستیم که گاه کاندیداها متوسل به رسانه‌های معتبر جمعی نظیر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و نشریات می‌شوند تا خود را مبری از این شایعات بدارند.

در این بین برخی از کاندیداهایی که قدرت رای‌آوری بیشتری دارند با هجمه‌های سنگین روبه‌رو شده‌اند به طوری که در یک هفته اخیر گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب و اصولگرا که بیشتر آن را کاربران شبکه‌های اجتماعی و گاه تندروی این احزاب تشکیل می‌دهد به همدیگر تاخته و همدیگر را متهم به برخی از مسائلی می‌کنند که اصلا واقعیت ندارد.

فاصله فاحشی که بین عالم مجازی و واقعیت وجود دارد عده‌ای را آنچنان گرم تولید شایعات کرده که گاه خودشان نیز به غیر‌واقعی بودن آن اذعان دارند اما جالب است همچنان سعی می‌کنند طرفدارانشان را با تولید این شایعات دل خرسند کنند.

اما در این بین ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداها نیز که از یک ماه پیش و شاید ماه‌های قبل تشکیل شده با حضور هوادارانشان گرم است و در محیط بسته سخنرانی‌ها و تبیین دیدگاه‌های کاندیداها به راحتی انجام می‌شود.

در بین این کاندیداها در یک رسم جوانمردانه یکی از داوطلبان مجلس در سخن و عمل ثابت کرده است که ستاد انتخاباتی وی جای افترا، تهمت زدن و پشت سر دیگران صحبت کردن نیست بلکه این داوطلب تصمیم گرفته است تا توانمندی‌های خود را به مردم عرضه کند تا بدون اینکه تخریب دیگران به انجام برسد این فرد خود و توانمندی‌هایش را به مردم اطلاع‌رسانی کند.

اما بازار گرم انتخابات علاوه بر مرکز استان اردبیل در شهرهای پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیز داغ است به طوری که کاندیداهای مختلف به سختی از تیغ تیز برخی اتهام‌زنی‌ها و شایعات در امان مانده و همچنان شبکه‌های اجتماعی به میدان تاخت و تاز عده‌ای تبدیل شده تا تنور گرم شایعات را گرم‌تر نگه دارند.

اما در این بین برخی انصراف‌ها و ائتلا‌ف‌ها نیز در صحنه انتخابات پیش‌رو جالب توجه است به طوری که گفته می‌شود حدود 10 نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی که اغلب چهره‌های جوان، ناشناخته و خانم هستند از صحنه رقابت‌های انتخاباتی هفت اسفند کنار کشیدند تا فضا را برای دیگر رقبا مهیاتر کنند.

ثبت نام بیش از 70 داوطلب مجلس از اردبیل از طیف‌های مختلف از صاحب تاکسی گرفته تا کارشناس و کارمند و استاد دانشگاه و ورزشکار و نخبه تا سیاستمداران کارکشته حکایت از این دارد که بخش زیادی از این داوطلبان که تنها با مشاهده صحنه گرم انتخابات علاقمند شده‌اند تا در این میدان حضور داشته باشند بدون پشتوانه‌های خاص قطعا تا موعد انتخابات انصراف داده و از میدان رقابت‌ها کنار می‌کشند.

اما  ائتلافی که در بین گروه‌ها و احزاب مختلف نیز شکل گرفته حکایت متفاوتی است به طوری که بیشترین ائتلاف در این هفته در بین گروه‌های اصولگرا اتفاق افتاده به طوری که اصولگرایان از جبهه ایستادگی و پایداری گرفته تا موتلفه و پیروان خط ولایت و رهبری همه عزمشان را جزم کرده‌اند تا در قالب جبهه متحد اصولگرایی با معرفی کاندیداهای واحد در صحنه رقابت‌ها حاضر شده و با انسجام بیشتر کارها را به پیش ببرند.

اما فرماندار اردبیل با بیان اینکه قوانینی مشخص برای جلوگیری از برخی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد اما پلیس فتا قصد دارد تا با عوامل مخرب صحنه انتخابات در شبکه‌های مجازی و اجتماعی برخورد قانونی کند، اظهار کرد: بنده برای اینکه شائبه انتخاباتی از بین برود از یک ماه پیش با استعفای تمام مشاوران خودم موافقت کردم و تلاش فرمانداری بر این است تا اصل بی‌طرفی را در انتخابات رعایت کند.

جواد زنجانی گفت:‌ فردا نتیجه بررسی صلاحیت بیش از 70 داوطلبی که از اردبیل برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند به خود آنها اعلام خواهد شد که در صورت رد صلاحیت می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند.

وی یادآؤر شد:‌ روند بررسی صلاحیت‌ها بعد از گذر از مرحله هیئت اجرایی به دست هیئت نظارت شورای نگهبان انجام می‌شود تا بالاخره در بهمن ماه اسامی نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی برای رقابت انتخاباتی اعلام شود.

فرماندار اردبیل تصریح کرد:‌ با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی در دادگستری استان و با همکاری پلیس فتا با هرگونه تبلیغات زودهنگام و تخلف انتخاباتی برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم تا حرکتی غیر‌قانونی در صحنه انتخابات رخ دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی