انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


تنها درآمد شهرداری اردبیل از وصول عوارض است

استان‌ها > اردبیل - شهردار اردبیل با اشاره به اینکه هدف شهرداری این است که در آینده پروژه‌های توسعه مقدم بر بهسازی شوند، گفت: تنها منبع درآمد کنونی این سازمان را وصول عوارض از مردم بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، شهردار اردبیل در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و استاندار اردبیل برگزار شد، اهداف این سازمان را در جهت تقدم پروژه‌های توسعه شهری بر پروژه‌های بهسازی عنوان کرد.

دکتر حمید لطف اللهیان در این جلسه که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، با اشاره به تاثیر مستقیم رکود اقتصادی بر نهاد مدیریت شهری به اهمیت همراهی مجموعه دولت با شهرداری برای گذار از وضعیت رکود تاکید کرد.

 

 

وی گزارش خود را با بیان وضعیت کنونی شهر و ارائه پیشنهادات و خواسته‌های شهرداری از دولت ادامه داد و افزود: هدف شهرداری این است که در آینده پروژه‌های توسعه مقدم بر بهسازی شوند.

شهردار اردبیل با تشریح وضعیت اقتصادی شهرداری، تنها منبع درآمد کنونی این سازمان را وصول عوارض از مردم بیان کرد.

وی همچنین اشاره کرد که این منبع مالی در توسعه عمران شهری به هیچ عنوان نمی‌تواند موثر واقع شود. چرا که عموم درآمدها صرف بهسازی و زیر سازی معابر عمومی می‌شود که بی شک جزو مطالبات جدی شهروندان می‌باشد.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به عملکرد موفق برخی از شهرداری‌ها در عبور از بحران رکود اقتصادی، راه حل خروج از این بحران را سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری و صندوق‌ زمین و مسکن معرفی کرد، از پروژه‌های پل قدس و پل نیایش به عنوان پروژه‌های قابل اجرا با روش‌های جدید در جهت توسعه شهری نام برد و خرید 40 هکتار زمین‌های حریم شهری بلاتکلیف را نمونه‌ای از آینده نگری شهرداری برای توسعه شهر اعلام نمود.

لطف اللهیان در ادامه به اهمیت بررسی و بازنگری ضوابط حاکم بر بافت تاریخی شهرتوسط استاندار تاکید کرد و افزود چنانچه امتیاز و توجیه اقتصادی لازم به ساکنان این بافت داده نشود آن‌ها بافت تاریخی شهر را ترک خواهند کرد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این امر گریبانگیر شهر می‌شود که هزینه‌های هنگفتی در پی خواهد داشت. وی همچنین به گرفتاری‌‌های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی اشاره کرد و طرح ساماندهی حاشیه شهری را طرحی در حد یک طرح دولتی مطرح نمود و پیشنهاد بررسی و تصویب یک طرح جامع در راستای جلوگیری از گسترش سکونت‌گاه‌های غیرقانونی را ارائه داد.

وی همچنین درخواست کرد نیروی انسانی شهرداری به دستور استاندار سامان‌دهی شود. چرا که بلاتکلیفی نیروها منجر‌به عدم انگیزه برای فعالیت در جهت اهداف سازمان می‌شود. شهردار اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از فساد و تسریع خدمات، اقداماتی در جهت برون‌سپاری خدمات شهر سازی صورت گرفته است.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما از دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای دولتی انتظار داریم از محل بودجه سالانه خود بدهی شهرداری را پرداخت کنند تا شهرداری توان ارائه خدمات بیشتر را داشته باشد.

لطف‌ اللهیان گفت: در تعاملی که با ادارات مختلف داریم قول‌هایی مبنی بر پرداخت بدهی‌هایشان به شهرداری داده شده است ولی انتظار داریم در سه ماهه پایانی سال که شهرداری با حجم عظیمی از فعالیت‌ها و پرداختی حق و حقوق کارگران و پاداش و عیدی آنها روبه‌رو است، این بدهی‌ها تسویه شده و امکان ارائه خدمات کیفی‌تر به شهروندان و خود این دستگاه‌ها فراهم آید.

وی نمونه این دستگاه‌ها را که به شهرداری بدهکار هستند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد و افزود: رقم این بدهی‌ها بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۱۵ میلیارد تومان است که امیدواریم با سرعت عمل بیشتر این دستگاه‌ها بتوانند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

شهردار اردبیل همچنین در پایان گزارش خود وظایف فرهنگی و اجتماعی شهرداری را خاطر نشان کرد و گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن شهر اردبیل، آموزش شهرنشینان با هدف بالا بردن کیفیت شهرنشینی و تبدیل مهاجران به شهروند امری ضروری است.

عکس: فرزاد تقی زاده

خبرنگار: مژگان عباسی منعم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی