انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به فشارهای وارده ناشی از تصمیم های غیرکارشناسی بر بخش خصوصی استان گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان در دوران پساتحریم ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: تحریم ها مشکل هایی برای واحدهای تولیدی و صنعتی بویژه بخش خصوصی ایجاد کرده که امیدواریم با اجرایی شدن برجام از شنبه آینده مشکل ارتباط بین بانکی (سوئیفت) برطرف و بخش خصوصی احیا شود.
وی افزود: تحریم بانک مرکزی و برخی شعبه های خارجی بانک های ایرانی پیش تر باعث مشکل هایی در جابجایی پول و استفاده از اعتبارهای اسنادی شده بود که نحوه مقابله با این شرایط توسط واحدهای تولیدی می توانند موضوعی برای پژوهش های علمی باشد.
استاندار اردبیل بیان کرد: برخی تصمیم های نادرست گذشته در داخل کشور نیز شرایط را تشدید کرد و در نتیجه نوسان های ارزی و درخواست آورده بیشتر برای بازگشایی ال سی توسط بانک ها، بخش خصوصی را در تنگنای بیشتری قرار داد که امید می رود به زودی شرایط تغییر کند.
او اضافه کرد: طی سال های گذشته بیشتر واحدهایی که در چرخه فعالیت باقی ماندند یا از پیش مواد اولیه داشتند یا در گذشته اعتبار اسنادی (ال سی) باز کرده بودند و البته تجارت در چنین شرایطی تنها فضا را برای بهره برداری برخی فرصت طلبان ایجاد کرد.
خدابخش عنوان کرد: در سال های گذشته تصمیم گیران مسوولیت را به عهده نگرفتند و ضربه اصلی در این میان متوجه بخش خصوصی شد که با اجرای برجام باید پیگیر باشیم تا شرایط به دوران پیش از تحریم ها بازگردد.
وی گفت: گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) البته در صورت کاستن بانک ها از میزان اعتبار اولیه مورد نیاز متقاضی به 10 درصد، روشی برای حل مشکل واحدهای تولیدی است که مواد اولیه را از دیگر کشورها وارد می کنند و برای دیگر واحدها باید راه حلی ریالی در نظر گرفته شود.
استاندار اردبیل در ادامه به فعالیت های بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: اقدام های بسیاری در این بخش باید انجام شود تا در جایگاه مناسبی قرار بگیرد که از جمله اقدام ها مدیریت تولید است.
خدابخش بیان کرد: برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی باید مازاد تولید محصول های کشاورزی به دیگر کشورها صادر شود و یا طوری مدیریت کنیم تا تولید اضافه بر نیاز بازار نداشته باشیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در نشست از نگاه انقباضی مسوولان این استان در اجرای مصوبه های حمایت از تولید انتقاد کرد و آن را ضعف بزرگ دستگاه های اجرایی عنوان کرد. 
یوسف خدادادی افزود: مسوولان باید شجاعت بیشتری داشته باشند و اگر مصوبه ای از سوی کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری یا کارگروه اشتغال به سود بخش خصوصی ابلاغ می شود، بدون استعلام از مرکز نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
وی بیان کرد: کمیته حمایت قضایی با حضور مسوولان اجرایی، امنیتی و قضایی برگزار و به صورت موردی وضعیت واحدهای تولیدی مشکل دار بررسی می شود و تصمیم های گرفته شده دیگر نیازی به تایید و رد ندارند و هرگونه کم کاری در این زمینه به دادستان کل کشور گزارش خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: مسوولان برای اجرای مصوبه های کمیته قضایی بازخواست نخواهند شد و با طی فرآیندهای کنونی تنها زمان هدر رفته و موجب زیان بیشتر سرمایه گذاران است.
او اضافه کرد: باید از سرمایه گذاری در استان پشتیبانی سیستمی صورت گیرد و اگر تولیدها از نظر کمی و کیفی هم سطح دیگر استان ها باشد، باید دستگاه ها و موسسه های عمومی با خرید از آنها صنعت استان را پشتیبانی کنند تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی