انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تفکر اعتدال مورد حمایت همگانی است

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۱ ب.ظ

سخنگوی شورای هماهنگی اصلاح طلبان اردبیل :

تفکر اعتدال مورد حمایت همگانی است

کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اردبیل اواخر فروردین ماه سال جاری تشکیل و سپس اعضای هیئت رئیسه این کمیته با اجماع گروه های اصلاح طلبان انتخاب گردید. در این کمیته مرتضی مقدم به عنوان رئیس، دکتر پوستی نائب رئیس، بهزاد خسروانی دبیر، محمد شهبازعلیزاده خزانه دار و تقوی طلب به سمت سخنگو انتخاب شده بودند. اولین نشست خبری این کمیته با حضور اصحاب رسانه و جراید استان برگزار گردید.

 نخست رئیس کمیته گزارشی از فرایند شکل گیری کمیته انتخابات را ارائه کرد و بر برنامه جبهه اصلاحات برای شرکت در انتخابات مجلس دهم جهت جذب مشارکت حداکثری مردم تأکید نمود.

ایرنا/ تقوی طلب سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل گفت: تفکر اعتدال به عنوان خواسته اکثریت مردم کشورمان مورد حمایت همگانی است و این کمیته در انتخابات مجلس این تفکر را حمایت می کند.

ایوب تقوی طلب، افزود: تفکر اعتدال که با رای اکثریت مردم کشورمان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید در حقیقت با تفکر اصلاح طلبی در کشور شکل گرفت.

وی اظهار کرد: جبهه اصلاحات که در استان اردبیل متشکل از بیش از 20 گروه سیاسی می باشد در برنامه ها و حرکت های انتخاباتی خود، جریان اعتدال و تفکرهای منطبق با اهداف، معیارها و شاخص های اصلاحات را تقویت خواهد کرد.

وی در پاسخ سئوالی درباره نامزدهای مورد حمایت این شورا در انتخابات مجلس گفت: در حال کار و بررسی روی معیارها و شاخص های اشخاص هستیم و تاکنون برای این منظور فرد خاصی تعیین نشده است.

وی افزود: در استان اردبیل افرادی که در طول چند دهه اخیر دارای سوابق فعالیت درخشان و قابل قبول سیاسی در ارتباط با جریان اعتدال و اصلاحات می باشند مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: بر این باوریم که به دور از هرگونه وابستگی ها و جریان های قومی، قبیله ای و منافع فردی و فقط به منظور تامین و حفظ منافع ملی در عرصه این انتخابات حضور خواهیم یافت و با کنار گذاشتن همه خرده گیری ها به اهداف کلان در این ارتباط خواهیم پرداخت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از نیروهای مسن و شاخص اصلاح طلب استان اردبیل که پیشینه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارند به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود استفاده خواهید کرد؟ گفت: از تمام اشخاصی که در چند دهه اخیر امتحان شان را در ارتباط با تفکر و فعالیت اصلاحات به خوبی پس داده اند و در این راه همچنان با روحیه کاری و از خودگذشتگی فعالیت دارند حمایت خواهیم کرد.

تقوی طلب، تاکید کرد: هر فردی که با توجه به مصالح و منافع ملی و ایران اسلامی برای موفقیت این جریان تلاش می کند و نه پیروزی خود بلکه پیروزی اصلاحات را برای پیشرفت و سربلندی هرچه بیشتر کشورمان دنبال می کند بطور قطع مورد حمایت این شورا قرار خواهد گرفت.

وی در مجموع هدف از تشکیل کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان در استان اردبیل را جلو رفتن با وحدت رویه همه گروه های اصلاح طلب و برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری باحضور همه آحاد مردم ذکر کرد.

وی تاکید کرد: هر قدر در یک فضای رقابتی سالم شرایط حضور همه تفکرها و جریان های سیاسی از اصول گرا گرفته تا اصلاح طلب فراهم شود بطور قطع شاهد یک انتخابات پرشور و تاثیرگذار خواهیم بود.

فارس/ ایوب تقوی طلب اظهار کرد: با هدف توسعه حضور مردم در جریان انتخابات و جذب حداکثری آنها و پرشور کردن فضای انتخاباتی جبهه اصلاحطلبان تصمیم گرفته در استانها در قالب کمیته انتخابات فرآیند جذب و ساماندهی نیروها را برای حضور فعال در انتخابات مورد توجه و تقویت قرار دهد.

وی تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت تشکلهای همسو با جبهه اصلاحات از هفتههای پیش کمیته انتخابات را در قالب شورای هماهنگی اصلاحطلبان در استان فعال کردیم و امیدواریم با جذب افراد حقیقی و حقوقی و همراهی تشکلهای همسو در جریان انتخابات فضای مناسبی را رقم بزنیم.

سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاحطلبان استان گفت: هدف ما رسیدن به همگرایی و همسویی بیشتر جبهه و احزاب اصلاحطلبان است تا با انسجام و وحدت کامل بتوانیم کارها را به پیش ببریم که قطعاً در این راستا اصلاحطلبان به نقطه اجماع و همگرایی نزدیکتر میشوند.

تقوی طلب اهم وظایف کمیته انتخابات را بیان کرد و افزود: تهیه برنامه زمانبندی برای اجرا، نحوه فعالسازی و تعامل با گروههای همسو و همچنین سایر گروهها که منافع عمومی و ملت را در نظر بگیرند، فعالسازی ستادهای انتخابات در استان و شهرستان براساس دستورالعمل شورای هماهنگی اصلاحطلبان، مدیریت و هدایت راهبردی انتخابات و استفاده از ظرفیت گروههای 20گانه اصلاحطلبان به همراه بهرهگیری از ظرفیت نیروها و افراد حاضر در گروههای مختلف با هدف تقویت انسجام و سعه صدر بیشتر جزء اهم این وظایف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما تلاش میکنیم تا در یک همفکری و تعامل مثبت بتوانیم اهدافمان را در سالی که مزین به دولت و ملت با همدلی و همزبانی است هم راستا با فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینهسازی برای ارتباط بیشتر با مردم به گونهای فراهم کنیم تا جذب حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات با احساس تعلق بیشتر انجام شود.

تقوی طلب اضافه کرد: ما هنوز روی شاخصها و معیارها برای انتخاب کاندیداها در حال مباحثه و رایزنی هستیم و به نظر میرسد در آینده نزدیک بتوانیم هم راستا با سیاست دولت تدبیر و امید و جریان اعتدال که ریشه در جریان اصلاحطلبی دارد، بتوانیم کاندیداهایمان را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون این شورا نه گزینهای را معرفی کرده و نه به اجماع کامل در این زمینه دست پیدا کرده بلکه تلاش بر این است تا در یک همفکری و تعامل بتوان کارها را به پیش برد.

تقوی طلب در ادامه گفت: ما قطعاً سوابق اصلاحطلبی افراد کاندیدا را در جریان انتخابات به همراه عملکرد آنها و پایبندیشان به شاخص اعتدال و اصلاحطلبی مد نظر قرار میدهیم و سعی و تلاشمان بر این است تا اعتدال که خود محصول جریان اصلاحطلبی و مردمی است با پیشینه شایسته از جریان حمایت نیروهای اصلاحطلب و همگرایی بیشتر بتواند در انتخابات مجلس دهم نیز نقشآفرینی حقیقی را داشته باشد.

بهزاد خسروانی دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز ضمن بیان تاریخچه شکل گیری کمیته انتخابات در سطح کشور گفت مسئولیت کشوری این کمیته به عهده دکتر رهامی است و جریان اصلاح طلبی با جریان اعتدال در قالب یک جبهه متحد در انتخابات حضور پرشور خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه جریان اصلاح طلبی و تحول خواهی در بطن جامعه جریان دارد گفت: ایجاد ثبات حاکمیتی در فعالیت های سیاسی گروه ها و احزاب سیاسی با رسیدن به هدف اعتدال میسر است و مسیر توسعه سیاسی و ثبات سیاسی از بطن اعتدال برخواهد خاست.

خسروانی اصلاح طلبی و اعتدالگرایی را به لحاظ فکری هم سنخ دانست و بر پیروزی جریان اعتدال و اصلاح طلبی در خرداد 92 تأکید کرده گفتت این پیروزی در واقع پاسخی به مطالبات نهفته مردم در بطن جامعه بوده است.

وی همچنین گفت: این مطالبات به اندازه ای در سپهر سیاسی جامعه ایران قدرتمند می باشد که افراد اصولگرایی چون افروغ و مطهری را برای دفاع از اصلاح طلبی و مقابله با انحصارگرایی و اقتدارگرایی واداشت و البته این چنین افرادی مورد حمایت ماست.

تریبون اصلاح طلبی را هر کسی که معتقد به انجام اصلاحات باشد می تواند در اختیار بگیرد و ما از آنان استقبال می کنیم.

ایرنا/ بهزاد خسروانی گفت: در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ملت ایران به تاسی و اطاعت از مقام معظم رهبری به عرصه حساس انتخابات وارد شدند و به شکل پرشور در آن شرکت کردند و تفکر اعتدال که در واقع محصول جریان اصلاح طلبی است به پیروزی رسید.

وی افزود: هر چند بعضی گلایه ها و نقدهایی است اما با آنالیز پایگاه اجتماعی دولت، به این نتیجه می رسیم که این دولت برخاسته از متن اصلاح طلبی درون جامعه است.

وی اعتدال را جریانی دانست که مانع از کشیده شدن کشور به سوی اختلاف ها می شود و در واقع ثبات سیاسی برای کشور به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اصلاح طلب در سطح ایران از وفاق برخوردارند و هیچ افتراقی بین آنان نیست اظهار کرد : در استان اردبیل نیز فعالان اصلاح طلب به دور از هرگونه حواشی، فعالیت دارند و ما با توجه به نیاز منطقه در این فعالیت ها موضوع بهره گیری از ظرفیت های هر شهرستان را نیز برای توسعه این استان در نظر می گیریم.

وی با اشاره به اینکه در میان اصلاح طلبان استان اردبیل همدلی و همفکری و احترام به سلایق همدیگر حاکم است تصریح کرد: اگر نیروهای اصلاح طلب که به ضرورت حاکمیت دموکراسی در جامعه اعتقاد و داعیه اصلاح طلبی دارند به شکل تک محور حرکت کنند در حقیقت نقض غرض کرده اند و خودشان مانع استقرار دموکراسی می شوند.

تیمور حسین نژاد خبرنگار و مدیرمسئول نشریه شمالغرب با طرح این سئوال که در فضای مجازی اخیراً موضوعاتی در مورد تفرقه و اختلاف بین اعضای کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وجود داشته است؟ خواست حقیقت امر اطلاع رسانی گردد.

دکتر پوستی نایب رئیس کمیته انتخابات در پاسخ به این موضوع گفت جبهه اصلاحات با تضارب آراء و اندیشه هایش در بین اعضاء آن زنده و پویاست وجود اختلافات نیز همچون گلایه اعضاء یک خانواده است و مسئله ای درون خانوادگی است اما آنچه مسلم و انکارناپذیر است وجود وحدت رویه و اتحاد در جبهه اصلاحات می باشد و برخی اختلاف نظرها نیز امری شخصی است نه حزبی.

ایرنا/ نائب رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل؛ افزود: با این حال آشکارا اعلام می دارم که هیچگونه اختلافی میان اعضای این شورا و کمیته وجود ندارد و همگان همدیگر را مانند اعضای یک خانواده بزرگ تلقی می نمایند.

وی تاکید کرد : هیچگونه اختلاف و تفرقه در میان اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل و انتخاب هیات رییسه وجود نداشته است که تاثیرهای منفی روی انتخابات هیات رییسه بگذارد.

وسیله خبرنگار ایرنا نیز در مورد احتمال به وجود آمدن اختلاف در بین اعضاء و گروه های احزاب اصلاح طلب در انتخاب کاندیدای جبهه اصلاحات سئوال کرد و ساز و کار حل این اختلاف را پرسید؟

خسروانی در پاسخ بر اتحاد و همدلی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان تأکید کرد و تقوی طلب نیز گفت: یقیناً در انتخابات آینده این جبهه تنها یک لیست خواهد داشت و مکانیسم عملکرد احزاب و گروه ها نیز به گونه ای خواهد بود که بر روی کاندیداهای مطرح شده توافق و اجماع حاصل بشود.

منبع : هفته نامه مهر اردبیل 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی