انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

استاندار اردبیل گفت: تغییر در تفکر اشتغال و تولید ضرورت جدی استان اردبیل است چرا که امروز محدودیتی را در اشتغال و کارآفرینی دولتی شاهد و ناظر هستیم.

خبرگزاری فارس: تغییر نگرش در اشتغال و تولید ضرورت استان اردبیل است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،مجید خدابخش صبح امروز در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار کرد: ما امروز نه از باب معرفی کالاهای تولیدی از قبیل دانش بنیان و یا غیردانش بنیان در استان جمع نشدیم بلکه هدف اصلی ما این است تا یک بستر و زمینه خوداتکایی برای جوانان و نوجوانان فراهم کنیم تا امر اشتغال مولد و پایدار فراهم آمده و زمینه آن مهیا شود.

وی با بیان اینکه کتاب «جابه‌جایی قدرت‌ها» از دانایی به عنوان دیگر سرمایه در توانمندی‌ها یاد کرده است، گفت: دیگر در مسیر پیشرفت و توسعه این کتاب‌ها قدرت نظامی و سیاسی ملاک واقعی نیست بلکه این قدرت اقتصادی است که می‌تواند وجه ممتاز و شاخصه اصلی در حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اساسی باشد.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه امروز دیگر تکیه بر اقتصاد نفت و فروش آن نمی‌تواند زمینه و بستر قدرت‌نمایی بیشتری را فراهم کند، افزود: ما اگر زمانی با فروش نفت به سرمایه‌های عظیمی دست پیدا می‌کردیم امروز در نقطه مقابل تولید محصولات فناور و شرکت‌های دانش بنیان نظیر موبایل که به نرخ بیش از 500 دلار عرضه می‌شود فروش یک بشکه نفت با 40 دلار در مقابل آن هیچ ارزشی ندارد.

خدابخش پیش‌نیاز توسعه استان را در این حوزه گفتمان‌سازی در مسیر توسعه پایدار اعلام کرد و یادآور شد: ما در استان اردبیل در این دو سال تلاش کردیم تا احترام به کارآفرین نهادینه شده و این امر ضروری پا بگیرد.

این مسئول تغییر در تفکر و نگرش حوزه اشتغال و تولید را نیاز ضروری استان برشمرد و بیان کرد: باید جوانان ما دیگر اشتغال در مراکز دولتی و استخدام‌های معمول را فراموش کنند چرا که امروز دیگر اشتغال در سایه شرکت‌های دانش بنیان با فناوری‌های جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: البته تحقق این امر نیاز به تامین زیرساخت‌هایی دارد که از جمله این زیرساخت‌ها در استان ایجاد منطقه آزاد و ویژه تجاری است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در کنار آن راه‌اندازی پارک علم و فناوری با همان مزایای منطقه آزاد و ویژه نقطه قوت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: تغییر در تفکر اشتغال و تولید ضرورت جدی استان اردبیل است چرا که امروز محدودیتی را در اشتغال و کارآفرینی دولتی شاهد و ناظر هستیم.

خدابخش تصریح کرد: در استان اردبیل فرصت طلایی در حمایت از کارآفرینان و ایجادکنندگان فرصت‌های اشتغال در این حوزه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم آمده است و انتظار می‌رود با یک برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه بتوان حرکت‌های قابل قبولی را انجام داد.

وی یادآور شد: ما امروز با پرهیز از بودجه نفت با تکیه بر توان اقتصادی  شرکت‌های دانش بنیان به راحتی می‌توانیم فعالیت‌های خود را سامان بدهیم و در تولید محصولات مختلف و صادرات آن به کشورهای همجوار فرصت طلایی توسعه را شکل بدهیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان گفت: روسیه با 300 میلیون جمعیت امروز در دعوایی که با ترکیه دارد فرصت استثنایی برای تجار و بازرگانان ما فراهم کرده تا زمینه صادرات محصولات را افزایش بدهند تا از این طریق بتوان رونق اقتصادی، ‌ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید را شاهد و ناظر بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۴
انتخاب اردبیل

استاندار اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی