انتخابات

ساوالان خبر: با توجه به حساسیت انتخابات پیش‌رو با این منظور که دغدغه و چالشی در این زمینه برای شهرداری پیش نیاید و فعالیت‌های غیر اصولی وجود نداشته باشد، «کمیته صیانت انتخابات» در شهرداری اردبیل تشکیل شد.

در اولین جسله این کمیته که با حضور شهردار اردبیل برگزار شد، دکتر لطف‌اللهیان با اشاره به لزوم انسجام شهرداری، گفت: باید راهکاری اتخاذ شود که از امکانات شهرداری یا پرسنل آن بر له یا علیه هیچ کاندیدایی استفاده نشود.

باتوجه به اینکه لطف اللهیان رئیس هیئت بازرسی شهرستان اردبیل است و مسوولیت ستاد امحا تبلیغات غیرقانونی هم با شهرداری است، وی با اشاره به این مسوولیت‌ها به عدم ورود کارکنان شهرداری به عرصه تبلیغات در ایام انتخابات تاکید کرد و از اعضای کمیته صیانت انتخابات و مسوولین فناوری خواستار نظارت بر عملکرد کارکنان شهرداری در این راستا شد.

در این جلسه مقرر شد که اگر مسوول، مدیر و یا کارمندی از شهرداری به جهت پرشور کردن انتخابات قصد فعالیت انتخاباتی دارد، این ایام را مرخصی گرفته و به فعالیت خود بپردازد، بنابراین تنها در چنین حالتی مانعی برای فعالیت انتخاباتی کارکنان شهرداری وجود نخواهد داشت.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا جلسه بعدی کمیته صیانت انتخابات با حضور مسوولین روابط عمومی و سازمان‌های مرتبط برگزار شود تا برای ایام تبلیغات و پیش‌گیری از آسیب به فضای شهری و کمک به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات، هم فکری شده و تصمیماتی اتخاذ شود.

خبرنگار: توحید سیف