انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تجار اردبیلی با ادبیات صنعت آشنا شوند

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ق.ظ

خدابخش استاندار اردبیل
 
اردبیل – استاندار اردبیل گفت: ضروری است تجار اردبیلی با ادبیات صنعت و تجارت روز دنیا آشنا شده و آن را به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر تصریح کرد: به غیر از کشاورزی و گردشگری صنعت و تجارت به عنوان محورهای توسعه استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صنعت به صورت ویژه مورد تاکید است چرا که حتی کشاورزی و گردشگری نیز بدون صنعت نمی تواند موجب توسعه شود.

استاندار اردبیل در عین حال احیای اردبیل را نیازمند تجارت دانست و تاکید کرد: بسیاری از اقدامات توسعه استان از جمله ایجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی با هدف رونق تجارت است.

خدابخش با بیان اینکه هر زمان به شهرستان پارس آباد سفر کرده کشاورزان را به تولید با هدف صادرات تشویق کرده است، تصریح کرد: باید تجار با ادبیات جدید تجارت آشنا شوند و دولت نیز در خدمت تجار و صادرکنندگان است.

وی با اشاره به ایجاد رشته بسته بندی در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: نیاز است رشته های جدید مرتبط با تجارت و صنعت در استان راه اندازی شود.

وی در خصوص تشویقی صادرات سیب زمینی با بیان اینکه اعتبار آن در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است، تاکید کرد: امسال صادرات سیب زمینی نظم بیشتری به خود گرفته است.

وی دو اولویت در حال پیگیری استان را یکی برگزاری باشکوه انتخابات و دیگری اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: ایجاد مناطق آزاد و ویژه، توجه به صنایع دانش بنیان، امنیت غذایی و دارویی و صادرات از جمله موضوعات ذیل این سیاست است که دنبال می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اشتغال در دستگاه های دولتی خیلی کم و ظرفیت محدود است، اضافه کرد: به منظور ایجاد اشتغال لازم است رد استان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شود.

استراتژی ۲۰ ساله صادرات کشور تدوین شود

در این جلسه نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز با بیان اینکه صادرات لازمه توسعه پایدار است، تصریح کرد: ما ناگزیر به صادرات هستیم و یکی از مشکلات فعلی بخش تولید این است که در مدار بین المللی قرار نگرفته است.

بهروز پورسلیمان توسعه صادرات را در سایه بهبود تولید، بهبود حمل و نقل و حمایت بخش دولتی دانست و افزود: وضعیت صادرات کشور و مقایسه آن با کشورهای موفق نشان می دهد لازم است استراتژی ۲۰ ساله برای صادرات کشور نوشته شود.

وی اضافه کرد: هر چند مسئولان موافق توسعه صادرات هستند به درستی مشخص نیست چه کسی مسئول این موضوع و توسعه صادرات تنها راه توسعه پایدار است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی