انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: زمین های کشاورزی که از دیم به آبی تبدیل می شوند باید محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید کنند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اردبیل گفت: در این شرایط اقتصادی کشور یک میلیارد دلار برای تبدیل زمین های کشاورزی دیم به آبی به خصوص در شمال استان طی چهار سال هزینه می شود که باید در نهایت کالاهایی با ارزش افزوده با هدف صادرات تولید کنیم.

وی افزود: پیشتر کشاورزی و گردشگری محور توسعه استان بود که در واقع با تولید محصولات کشاورزی توسعه رخ نمی دهد چرا که ارزش افزوده در بخش صنعت است.
استاندار اردبیل بیان کرد: استقرار صنایع مرتبط در کنار کشاورزی مثمر اهرم توسعه است که با صادرات به دست می آید و منطقه آزاد تجاری، گمرک، منطقه ویژه اقتصادی ابزار آن می باشد.
او اضافه کرد: تجارت با کشوری مانند روسیه برای استان اردبیل کفایت می کند و البته باید کیفیت، استاندارد و بسته بندی هم مورد توجه قرار بگیرد و افراد با ادبیات تجارت آشنا و زبان بین المللی آشنا باشند.
خدابخش گفت: ظرفیت های صنایع دانش بنیان، امنیت غذایی و دارویی، منطقه آزاد و ویژه و صادرات که همگی جزو 24 بند مورد اشاره مقام معظم رهبری در سیاست اقتصاد مقاومتی هستند در استان اردبیل می تواند محقق شود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه در مقایسه با دیگر کشور دولت بزرگی داریم اما ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم توسط دولت بسیار محدود است برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه گذاری هستیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: دولت براساس اصل 44 از سرمایه گذاری منع شده و تنها راه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و غیردولتی است.
نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: نوسان ارز، مشکل مالیاتی، ارزش افزوده، فشار قوانین ناکارآمد تامین اجتماعی، پرداخت نکردن جایزه ها و مشوق های صادراتی در نهایت باعث افزایش بهای تمام شده کالاهای صادراتی شد.
بهروز پورسلیمان افزود: افزایش بها یکی از دلایل کاهش ارزشی 62 درصدی صادرات چمدانی از گمرک های استان اردبیل است که در کنار استانداردسازی، رقابت پذیری کالاهای مصرفی، قرار گرفتن در مدار بین المللی ساماندهی مبادی ورودی می توانیم روند را معکوس کنیم.
در ادامه این آیین 9 صادر کننده نمونه استان اردبیل در حضور مسوولان مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی