انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل بر بازنگری طرح جامع توسعه دریاچه شورابیل اردبیل در راستای توسعه صنعت گردشگری استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح جامع شورابیل گفت: طرح موجود باید با در نظر گرفتن مفاهیم کلی اصلاح یا چند طرح جدید دیگر طراحی شود تا از میان آنها یک طرح با توجه به شرایط موجود انتخاب بشود.
وی افزود: ابتکار و نوآوری می تواند در این زمینه کارساز باشد و از معماری و تاریخ استان اردبیل در طراحی و ساخت بناهای تفریحی و فرهنگی در شورابیل بهره ببریم.
استاندار اردبیل بیان کرد: ویژگی خاص منطقه و وجود آب و زمین به وسعت 400 هکتار ظرفیت مناسبی بوده و صرف تهیه طرح جامع و تفصیلی برای شورابیل کافی نیست؛ پروژه باید توجیه اقتصادی قابل قبولی را به منظور جذب سرمایه گذاران دارا باشد.
او اضافه کرد: با توجه به ورود سالانه حدود پنج میلیون مسافر به استان اردبیل، گردشگری یکی از راهبردهای توسعه تعریف شده و هدف در نهایت افزایش تعداد و زمان ماندگاری گردشگران است که پروژه ها باید بر این اساس تعریف شوند.
خدابخش عنوان کرد: ایجاد مرکزهای تجاری، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، اقامتی و درمانی برای گردشگران داخلی و خارجی، سالن های نمایش و همایش داخلی و بین المللی می تواند در این طرح بگنجد و روش مناسبی برای اجرای آنها پیشنهاد شود.
وی ادامه داد: باید میهمانان 24 ساعته و چهار فصل به استان سفر کنند و البته هم اکنون بیشتر گردشگران خانوادگی با خودروی شخصی سفر می کنند که باید با این شرایط طرحی برای تغییر سیمای گردشگری اردبیل تعریف شود.
استاندار اردبیل گفت: هم اکنون تلاش هایی برای جذب گردشگران آغاز شده که از جمله می توان به ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، پل معلق مشگین شهر، جشنواره زمستانی اشاره کرد و پیگیری توسط میراث فرهنگی برای ثبت جهانی کوه سبلان نیز انجام می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی