سالار شاکر                                                                              ساوالان خبر: سالار شاکر اظهار کرد: ضرورت اجرای طرح با بررسی کارشناسان امر اعم از کارشناسان مستقر در استانداری و شهرداری و مشاوران اجرای طرح بیش از گذشته احساس می‌شود تا در یک مدیریت مشارکتی و جذب سرمایه‌گذار بتوان این پروژه را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه شرکت آتیه‌سازان سبلان با توانمندی بالا آمادگی خود را برای اجرای این طرح بعد از بررسی دقیق مسائل فنی و مالی اعلام کرده‌ است، گفت: حتی در کمیسیون عالی مشارکت و سرمایه‌گذاری در سال گذشته این طرح مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و جامعیت اجرای طرح از لحاظ فنی، اجرایی و حقوقی به تایید رسید تا با حضور مدیران شرکت آتیه‌سازان سبلان و شهردار وقت، سرمایه‌گذار طرح توجیهی خود را به شورای شهر ارائه کند.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: در دو جلسه نیز با حضور خود سرمایه‌گذار، طرح توجیهی بررسی شده و در کمیسیون‌های مربوطه کار پخته‌تر شد تا بعد از انجام مراحل اداری زمینه اجرایی آن با توجه به تاکیدات امام جمعه اردبیل و استاندار به سرانجام برسد.

شاکر تصریح کرد: در نهایت خارج از نوبت این طرح اجرایی در کمیسیون بررسی شده و بعد از تصویب برای اجرا در اختیار شهرداری و مشارکت‌کننده قرار گرفت تا عملیات اجرایی آغاز شود.

وی مدل اجرایی این طرح را یک مدل مناسب و موفق با در نظر گرفتن تمام جوانب امر اعم از حساسیت هسته و بافت مرکزی شهر اعلام کرد و افزود: ما با در نظر گرفتن همه جوانب امر اعم از بازگشایی فضاهای حریم بقعه شیخ صفی‌الدین و همچنین تملک آن توسط شهرداری از سرمایه‌گذار خواستیم تا به سرعت اجرای طرح را آغاز کند، ولی به نظر می‌رسد، در شرایط کنونی با توجه به موانع و مشکلاتی که بر سر راه شرکت سرمایه‌گذار به وجود آمده آنها راغب به اجرای این طرح نیستند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل در مورد تامین منابع مالی اجرای این طرح در کنار دریافت تسهیلات بانکی نیز یادآور شد: با تملک اراضی و ساخت هتل، مغازه‌ها و واحدهای تجاری با پیش‌ فروش آنها سرمایه‌گذار به راحتی می‌تواند منابع مالی را به سرعت تامین کند.

شاکر بیان کرد: در این مجموعه علاوه بر هتل و ساخت واحدهای تجاری و مغازه‌ها قرار است، تالار سنتی، مراکز فرهنگی و تفریحی و … راه‌اندازی شود تا در یک مجموعه زیبای گردشگری میزبان هموطنان‌مان از کشورهای مختلف باشیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد، شرکت آتیه‌سازان سبلان از اجرای این پروژه انصراف داده، ولی به نظر بنده باید این شرکت را قانع کرد تا عملیات اجرایی را هر چه سریع‌تر آغاز کند و با حل موانع و مشکلاتی که پیش آمده کاری انجام داد تا در اولین فرصت این پروژه به سرانجام برسد.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: این پروژه نه تنها درصدد تخریب بناهای تاریخی نیست بلکه درصدد اصالت بخشیدن به این بناها است و ما می‌خواهیم در این پروژه تصویری زیبا و جذاب از اطراف و حریم بقعه شیخ صفی‌الدین به گردشگران و مسافران معرفی کنیم تا امکان بهره‌گیری آنها از این توان و ظرفیت عظیم بیش از گذشته به وجود آید.

نباید با دست خودمان زمینه تضعیف گردشگری را فراهم کنیم

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با انتقاد از مسئولانی که اسباب تضعیف صنعت گردشگری را فراهم می‌آورند، گفت: نباید با دست خودمان زمینه تضعیف گردشگری را فراهم کنیم.

شاکر اردبیل را سرزمین رویایی گردشگری و توسعه این صنعت پردرآمد توصیف کرد و افزود: ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که توسعه صنعت و کشاورزی در این استان به بن‌بست رسیده و بهترین بستر اشتغال و کارآفرینی توسعه صنعت گردشگری است که اگر به ازای هر گردشگر ورودی برای یک نفر اشتغال ایجاد شود ما سالانه می‌توانیم برای جوانان بیکارمان فرصت اشتغال مولد را فراهم کنیم.

وی با انتقاد از مسئولانی که با ضعف خود اسباب تضعیف صنعت گردشگری را به هر شکل ممکن فراهم می‌آورند، عنوان کرد: یک حرکت نامناسب طی سال گذشته در استان اردبیل به شکل‌گیری بحرانی ناخواسته تبدیل شد و زمینه تضعیف صنعت گردشگری را فراهم کرد، به طوری که ما به دلیل بی‌لیاقتی مسئولان و برنامه‌ریزان در سال گذشته مانع از ورود گردشگران به سرعین شدیم و نتوانستیم پذیرای میلیون‌ها گردشگری باشیم که خواهان  اقامت در شهر سرعین بودند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل یادآور شد: همین ضعف ما سبب شد تا امسال حضور گردشگران تا یک چهارم ظرفیت سال گذشته کاهش پیدا کند و ما رکود گردشگری را در این استان به عینه مشاهده کنیم، در حالی که با برنامه‌ریزی درست می‌توانستیم با تامین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت گردشگری را رونق داده و زمینه حل بحران بیکاری را به وجود آوریم.

شاکر ادامه داد: اگر طرح بهسازی و زیباسازی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اجرایی شود، این منطقه جذب‌کننده گردشگران خواهد بود و ما در مسیر توسعه‌یافتگی اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و آبادانی نیز قرار می‌گیریم.

به گزارش فارس، وی گفت: بنده به اجرای این طرح با تمام ابعاد توسعه‌ای آن خوش‌بین هستم و امیدوارم با حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها از استانداری گرفته تا میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های تامین‌کننده خدمات زیرساختی بتوانیم، اجرای این پروژه را با مشارکت بخش غیردولتی و همراهی نهادهای استانی شاهد باشیم.