سید غنی فروزان

ساوالان خبر: سید‌غنی فروزان در جلسه بررسی متمم بودجه در کمیسیون شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما اگر می‌توانستیم با نظارت دقیق و قوی‌تر در هزینه‌کرد اعتبارات و منابع ورود پیدا کنیم، امروز هیچ‌گونه انحرافی را در بودجه سالانه شهرداری اردبیل شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی شورا به انجام وظیفه نظارتی و همچنین پیش‌بینی بودجه غیرواقعی در سال‌جاری زمینه‌ای را فراهم کرده تا یک وضعیت نامناسبی را در بخش درآمدی و هزینه‌کرد اعتبارات شاهد باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در متمم باید موارد تبعیض‌ برطرف شده و در ردیف‌های مختلف اعتبارات پیش‌بینی شده هزینه‌کردها انجام شود، گفت: اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد که در یک ردیف صد‌درصد بودجه حذف شود و در ردیف دیگر دو برابر بودجه پیش‌بینی شده هزینه‌کردها را شاهد باشیم.

فروزان با یادآوری اینکه باید حسابرسی‌ها در ارتباط با متمم بودجه به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد، افزود: هم موضوع حسابرسی و هم حسابداری مرتبط با متمم بودجه است و با ارجاع متمم به کمیسیون تخصصی چکش‌کاری و توجه به برخی‌ ریزه‌کاری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضرورت نگاه علمی و تخصصی را به این امر همراه با اقدامات مؤثر در برقراری عدالت در توزیع اعتبارات و منابع یادآور شد و بیان کرد: در کنار عملیاتی شدن برنامه بودجه سالانه باید حق و حقوق مردم با عدالت کامل در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد.

فروزان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بودجه سال ۹۵ نیز تمام هم و غم شورای شهر با همراهی کارشناسان شهرداری بر این است تا به شکل واقع‌بینانه مسائل و موضوعات مورد توجه قرار گرفته و سعی شود تا جلوی بسیاری از انحرافات گرفته شود.

عضو شورای شهر اردبیل ضرورت تهیه و تدوین برنامه بودجه را به صورت عملیاتی با نگاه توسعه‌ای و به دور از نگرش غیر واقع‌بینانه یادآور شد و ادامه داد: با جدیت تمام مسائل و موضوعات مختلف در این حوزه رصد می‌شود تا بودجه سال آینده یک بودجه درست و منطقی و براساس الگوهای شایسته اتفاق بیفتد.