انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل نبود شرایط اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها را عامل اصلی مهاجرت ساکنان آنها به شهرهای بزرگی مانند اردبیل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه بررسی مطالعات طرح آمایش استان اردبیل گفت: برای جلوگیری از بروز معضل در شهرهای بزرگ، خدماتی در شهرهای کوچک ارایه شده در حالی که خروج جمعیت بخاطر کمبود آن خدمات نبوده است.
وی افزود: ارایه خدمات و ادامه روند مهاجرت ها این امر را نشان داده از جمله مقایسه آمایش جمعیتی سال های 1385 و 1390 استان اردبیل نشان می دهد که به جز اردبیل و پارس آباد در سایر شهرستان ها جمعیت کاهش یافته است.
استاندار اردبیل بیان کرد: تنها مسایل اقتصادی از جنس سرمایه گذاری منجر به اشتغال می تواند جلوی مهاجرت ها را بگیرد؛ البته بدون امکانات جذب سرمایه گذار ممکن نیست اما در گذشته استقرار سرمایه و پروژه ها درست نبوده است.
او اضافه کرد: نبود آمایش یا درست عمل نکردن به آن که همچنان هم جا نیافتاده و برای بسیاری ملموس نیست، یکی از علت های اصلی شرایط کنونی است و از این رو باید تلاش کنیم استان اردبیل بر اساس طرح آمایش به صورت متوازن توسعه یابد.
خدابخش عنوان کرد: وارث شرایطی هستیم که با توجه به آن برای تحقق توسعه متوازن، باید در مورد تهیه طرح آمایش استان اردبیل تصمیم گیری شود و هر دستگاه برنامه آمایش خود را متناسب با برنامه ششم توسعه ارایه کند.
وی افزود: برنامه دستگاه ها می تواند برای توسعه کمی یا کیفی باشد اما باید آینده نگری کرده و به همه جوانب و ظرفیت ها توجه شود از جمله توسعه پایدار به معنی پیشرفت در کنار حفظ منابع طبیعی و محیط زیست مد نظر است.
استاندار اردبیل گفت: زمینه برای ترسیم چشم انداز توسعه این خطه فراهم است و در این راستا برنامه ای که تهیه می شود باید در برابر نقد نخبگان و دانشگاهیان قرار بگیرد و تا به متن مشترکی برای توسعه شهری و روستایی در بخش های مختلف طی سال های پیش رو دست یابیم.
وی همچنین به موقعیت جغرافیایی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ارتفاع بیش از یک هزار متری از سطح دریا شرایط را برای میزبانی اردوها و مسابقه های ورزشی ملی و بین المللی فراهم کرده که می تواند به توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف از حمل و نقل گرفته تا گردشگری کمک کند اما تا کنون مغفول مانده است. 
خدابخش تاکید کرد: در طرح آمایش باید استفاده از ظرفیت های حوزه خدمات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، گردشگران خارجی که بدون برنامه ای سرنوشتشان به دست سوداگران سپرده شده و موقعیت ژئوپلتیک استان توجه شود.
داوود شایقی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز در این جلسه گزارشی از مطالعات طرح آمایش جمعیتی این استان (مقایسه آمار سرشماری سال های 1385 و 90) ارایه و به برخی از چالش های پیش رو و راهکارهای مقابله با آنها اشاره کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی