صدیف بدری

ساوالان خبر: صدیف بدری که با کسب بیشترین رای در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به مجلس دهم راه یافته در گقتگو با سبلانه؛ سه اولویت مهم کاری خود را پیگیری اساسی تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل، پیگیری جدی برای به سرانجام رساندن مشکلات زیر ساختی استان از جمله راه آهن اردبیل و ایجاد اتوبان‌هایی بین مرکز این استان با سایر مراکز استان‌ها بیان کرد.

بدری با تاکید بر اینکه باید برای رفع موانع تولید در کشور و استان گام‌های اساسی برداشته شود و در این بین اولین راه احصاء مشکلات صنایع تولیدی است.

به گفته وی متاسفانه راه آهن اردبیل اصلاً وضعیت خوبی ندارد و در حال حاضر با کمترین اعتبار کمترین فعالیت روی پروژه انجام می‌شود و تلخ‌تر اینکه پروژه ملی راه آهن اردبیل از اولویت‌های برنامه دولت و مجلس هم خارج شده است.

منتخب مردم اردبیل در مجلس دهم تاکید دارد: قطعاً یکی از اولویت‌های کاری من در مجلس پیگیری برای جذب اعتبار خوب و فعالیت پروژه در شرایط بهتر خواهد بود.

وی گفت: وضعیت پیمانکاری پروژه راه آهن اردبیل خوب نیست و همچنین باید وضعیت قراردادهای آن تعیین تکلیف شود در عین حال هم مسائل فنی و تغییر مسیر کاملاً مسائلی حاشیه‌ای بوده و مشکل فنی خاصی که جلوی چنین پروژه ملی را بگیرد وجود ندارد.

گفته می‌شود محدودیت بودجه‌ای راه آهن اردبیل نه تنها برای امسال که سال آینده هم ادامه خواهد داشت چراکه برای این پروژه ملی وضعیت اعتباری خوبی در سال ۹۴ و ۹۵ پیش بینی نشده است.