حسین عباسی‌ نیا در نشست خبری با خبرنگاران در دفتر پل معلق مشگین‌شهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده قرار است جشنواره‌های متعدد بومی و محلی همراه با برنامه‌های شاد فرهنگی از لحظه تحویل سال ۹۵‌تا روز ۱۳ عیدنوروز در راستای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی در پل معلق مشگین‌شهر برگزار شود.

_DSC0004

 

وی تصریح کرد: جشنواره‌های تدارک دیده شده برای ایام عید نوروز عبارتند از جشنواره آشپزی و غذاهای بومی و محلی با حضور سرآشپزهای حاذق بومی و غیربومی، جشنواره دوقلوها برای نخستین‌بار در مشگین‌شهر، جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی برگرفته از بازی‌های قدیمی و مربوط به آداب و رسوم شهرستان، مسابقه طناب‌کشی و برنامه‌های شاد با حضور عاشیق‌های آذری در ایام عیدنوروز از یکم فروردین تا ۱۳ فروردین سال ۹۵ برگزار می‌شود.

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری نورسبلان افزود: برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام عیدنوروز از روز اول فروردین سال ۹۵ از ساعت ۸ صبح شروع و تا ساعت ۸‌شب به‌طور متنوع و باشکوه و با حضور گردشگران و اهالی مشگین‌شهر برگزار می‌شود که در این راستا نیاز است مسئولان مشگین‌شهر نیز نهایت همکاری در ارائه مجوزها و همکاری‌های لازم با مسئولان پل معلق داشته باشند تا شاهد برگزاری برنامه‌های منظم و پرمحتوا در ایام تعطیلات عید نوروز در پل معلق مشگین‌شهر باشیم.

عباسی‌نیا بیان کرد: مسابقه‌های متنوع در جشنواره‌های ویژه نوروز در پل معلق مشگین‌شهر برگزار می‌شود که به نفرات برتر جوایز ارزشمند نقدی تعلق می‌گیرد و در این راستا مسابقه چیدمان سفره هفت‌سین نیز برای عموم علاقمندان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کثرت گردشگران نوروزی و استقبال مسافران از طولانی‌ ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر اظهار کرد: برنامه‌های منسجم و متنوعی برای ایام عید نوروز تدارک دیده شده که براساس برنامه‌ریزی در هر روز برنامه‌ مشخصی اجرا می‌شود که مسابقات کارترینگ نیز در کنار سایر برنامه‌ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری نور سبلان گفت: در راستای ارائه خدمات رفاهی به گردشگران در عید نوروز هتل و متل نور سبلان در محوطه پل معلق با بهترین تجهیزات رفاهی و مدرن و همچنین تجهیزات تفریحی در سایت‌های گردشگری پل معلق واقع در سایت بی به صورت مطلوب برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی امادگی لازم را دارند.

وی افزود: مجموعه پل معلق تمام امکانات و پیست‌های ورزشی‌های خود را در اختیار مسابقات ورزشی انفرادی و گروهی می‌گذارد و در این مورد همکاری ویژه‌ای را با متولیان برنامه‌های ورزشی انجام می‌دهد چراکه که تاکنون نیز چندین مسابقه ورزشی ملی نظیر جشنواره پارگلایدر و مسابقه گیگ بوکسینک کشوری در پل معلق مشگین‌شهر با موفقیت انجام شده است.