انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل- معاون اول رئیس جمهور گفت: بخش مسکن را با اعمال سیاست های مناسب از رکود خارج خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اردبیل با بیان اینکه کشور از سیاست های شتابزده آسیب های جدی دیده است، افزود: تمام تیم اقتصادی دولت امروز مکلف هستند با سیاست های مناسب، بخش مسکن را سر و سامان داده و از رکود خارج کنند.

وی مهمترین چالش کشور را در شرایط کنونی اشتغال دانست و تصریح کرد: البته اعتقاد داریم با فعال کردن بخش مسکن، به هدف دولت یعنی کاهش بیکاری و افزایش اشتغال دست خواهیم یافت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین توافق هسته ای را یکی از افتخارات بزرگ دولت دانست و گفت: این توافق پیروزی منطق بر زور، تحریم و تهدید بود.

وی افزایش امید و تاکید بر کارآمدی نظام را از دستاوردهای این توافق برشمرد و متذکر شد: فرصت جدیدی برای شکوفایی بخش تولید و صنعت و بهره برداری از ظرفیتها را با این توافق شاهد خواهیم بود.

جهانگیری، پروسه ۲۳ ماهه برای رسیدن به توافق را مرهون استقامت و پایداری ملت ایران عنوان کرد و متذکر شد: در این مدت هدایت های هوشمندانه رهبری، تدبیر رئیس جمهور و دعای مردم و به ویژه عنایت الهی توفیقی بود تا همانند دفاع مقدس، عزت و عظمت ایران را به رخ جهانیان بکشیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ملت ایران نشان داد که می تواند بن‌بست شکنی کند، بنابراین نباید این کار بزرگ را دست‌کم گرفت.

وی عنوان کرد: آنهایی که با تهدید و تحریم به دنبال محروم کردن ملت ایران بودند، امروز به این نتیجه رسیدند که منطقه را نمی توان بدون ایران اداره و آرام کرد، چراکه ایران قادر است مشکلات منطقه را حل کند.

جهانگیری، توسعه را چرخه بدون توقف کشور اعلام کرد و بیان داشت: دولت افتخار دارد در نیمه راه خود به مهمترین وعده ای که رئیس جمهور در انتخابات سال ۹۲ به ملت داده بود، برسد. البته مردم نیز روحانی را شیخ دیپلمات می دانستند و امید داشتند که وی می تواند مذاکرات را به سرانجام برساند.

وی جلسه گذشته شورای امنیت را در طول تاریخ این شورا بی سابقه اعلام کرد و افزود: شورایی که قطعنامه های مختلفی علیه ایران صادر کرده بود، امروز با رای تمام اعضا از توافق حمایت و به لغو تمام قطعنامه های خود رای داد.

جهانگیری تاکید کرد: دولت هر قدمی که با حمایت و دوشادوش مردم برمی دارد، آغاز گام بزرگ برای رسیدن به قله های افتخار می داند و تاکید دارد که باید با همدلی و فکر و عمل مشترک برای حل مشکلات کشور تلاش کرد.

وی متذکر شد: در این راستا دولت، بخش خصوصی، نهادهای مدنی و ... باید برای رونق بخشیدن به اقتصاد و توسعه فعال و افزایش سرمایه های اجتماعی و مبارزه با فساد و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بی‌شک با یک میثاق مشترک می توانیم کشور را بسازیم. برای بعد از تحریم ها برنامه های جامعی داریم و دولت برای رونق اقتصادی کشور از همه صاحبنظران استفاده خواهد کرد.

وی بیکاری را از مهمترین مشکلات کشور مطرح کرد و گفت: در رونق بخشی به اقتصاد کشور که اولویت امسال دولت است، بخش های پیش برنده اقتصاد و تحرک بخشی به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جهانگیری متذکر شد: در این مسیر، صادرات کالا و خدمات و نفت و گاز حائز اهمیت بوده و البته بخش صنعت و ساختمان به عنوان یکی از لوکوموتیوهای توسعه مدنظر است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده در صنایع وابسته به ساختمان طی سالهای گذشته، تاکید کرد: اکنون ظرفیت تولید سیمان در کشور به بیش از ۷۰ میلیون تن رسیده، با این وجود این بخش به دلیل رکود مسکن با حجم عظیمی از تولیدات انباشته همراه است که با فعال سازی بخش ساختمان و مسکن قابل حل است.

منبع : خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی