انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

بخش خصوصی با تسهیلات قطره ای حمایت نمی‌شود

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷ ب.ظ

اردبیل - رئیس کمیسیون فنی مهندسی شورای شهر اردبیل با اشاره به مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور و این استان گفت: این بخش با تسهیلات قطره ای که امروز شاهد آن هستیم، حمایت نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمانی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون فنی و مهندسی اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: در شرایطی که برای اشتغال یک نفر در بخش صنعت به سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون تومانی نیاز است، وامهای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی دردی را از بخش خصوصی دوا نمی کند.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی باید به صورت ریشه ای حل شود، تصریح کرد: بی شک با عملکرد جزیره ای و یکپارچگی در مدیریت به جایی نخواهیم رسید.

رئیس کمیسیون فنی مهندسی شورای شهر اردبیل با اشاره به عدم حمایت واقعی از بخش خصوصی ادامه داد: به همین دلیل امروز شاهد رکود پروژه های عمرانی در کشور و لاین استان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز با آئین نامه ها و بخشنامه هایی که در سالهای گذشته تدوین شده پروژه ها جلو نمی رود، بیان داشت: هم بخش خصوصی به لحاظ اعتباری و مالی در مضیقه است و هم دولت درگیر برخی مسائل بخش نامه ای و آئین نامه ای است.

سلیمانی حمایت از بخش خصوصی را به صورت عملی قابل قبول خواند و اضافه کرد: نمی توان برای حل مشکلات این بخش فقط به برگزاری جلسه و نشست اکتفا کرد. در حالی که به دلیل عدم حمایت کمر بخش خصوصی شکسته و پروژه های یکی یکی در حال تعطیلی است.

وی به مشکلات دولت در زمینه چابک سازی و جریان آزاد اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: تا زمانی که بانک مرکزی استقلال نداشته و پاسخگوی دولت باشد و نتواند نقدینگی بخش خصوصی را تامین کند، نمی توان به اقتصاد قوی دست یافت.

عضو شورای شهر اردبیل تاکید کرد که با این نظام مالی و اقتصادی و با بهره های ۲۵ تا ۳۰ درصدی کشور توسعه نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه اشتغال به عنوان مهمترین مشکل کشور علت نیست بلکه معلول است، عنوان کرد: دولت اگر حامی بخش خصوصی باشد نرخ اشتغال رشد نخواهد یافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی