انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کارگاه سد عمارت گرمی اظهار داشت: رودخانه دره‌رود یکی از سرشاخه‌های رود ارس وده که با احداث سد عمارت زمینه‌های توسعه و بهبود کشاورزی، دامداری، مهار و مدیریت آب‌های خروجی از کشور و جلوگیری از شستشوی منابع خاکی دشت‌های استان و نیز بهبود معیشت و رفاه عمومی مردم منطقه فراهم می‌شود.

وی گفت: از جمله اهداف این پروژه مهم می‌توان به جلوگیری از بروز 132 میلیون متر مکعب آب از رودخانه دروه‌رود، تامین آب شرب، توسعه و بهبود 12 هزار هکتار از اراضی حوزه شهرستان گرمی و کاهش نرخ مهاجرت با ایجاد فرصت‌های شغلی و تامین نیاز زیست‌محیطی اشاره کرد.

رحیمی‌زاد افزود: از اثرات اجتماعی و اقتصادی این طرح نیز می‌توان به اشتغالزایی مستقیم 600 نفر و رونق کسب و کار با توسعه باغات و زمین‌های‌کشاورزی اشاره کرد که تا به امروز حفاری و لاینینگ دو رشته تونل انحراف به طول یک هزار و 264 متر و نیز عملیات اتمام قسمت‌های تزریقی و تماس تونل‌های انحراف به انجام رسیده است.

فرماندار شهرستان گرمی تصریح کرد: طرح عمارت علاوه بر احداث سد مخزنی عمارت، تاسیسات وابسته و راه دسترسی به محل پروژه است که ساختمان این سد در مرز استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل واقع شده است.

وی بیان کرد: این پروژه در فاصله 150 کیلومتری شهر اردبیل، 80 کیلومتری شهرستان گرمی و 100 کیلومتری شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد واقع شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی