سید حسن عاملی

ساواالان خبر: نماینده ولی فقیه در استان در خطبه اول در بیان وظایف مشترک کاندیداها و رأی‌دهندگان گفت: هر دو طرف باید مصالح ملی را بر منافع شخصی، گروهی و حزبی ترجیح دهند، ما نباید شایسته‌سالاری را فدای قبیله‌گرایی و بازی‌های سیاسی کنیم و مخصوصاً نباید در مسیر کسب رأی بین شهرهای استان عداوت ایجاد کنیم.

عاملی در ادامه افزود: انسان شایسته برای ما عزیز است، خواه از مغان باشد و خواه از خلخال، خواه از نمین باشد و خواه از نیر، خواه از پارس‌آباد و خواه از مشگین ما در استان یک خانواده هستیم و تمام نقاط استان ما کرامت، تدین و شایستگی دارند، ایجاد هرگونه دشمنی و حساسیت بین شهرهای استان و مرکز گناه کبیره و کار دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: شهرهای استان همه زینت مرکز استان هستند و استان ما بسیاری از مفاخر خود را از شهرستان‌های خود دارد.

وی با ذکر مفاخر شهرهای استان از دو نخبه بزرگ استان از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی که اخیراً توانسته‌اند جزو یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی قرار بگیرند، تشکر کرد و ادامه داد: یکی از این عزیزان از خطه پارس‌آباد است و به اهالی آن خطه به خاطر این موفقیت و به خود این عزیزان تبریک می‌گویم.

عاملی با اشاره به اینکه چنین موفقیت علمی بسیار سخت و سنگین است، حضور دانشمندان ایرانی را در زمره یک درصد دانشمندان برتر از برکات انقلاب اسلامی دانست.

وی اضافه کرد: انتخابات باید مظهر وحدت، عقلانیت، شعور ملی و بصیرت، اعتماد و مردم‌سالاری باشد و بنابراین رهبر معظم انقلاب انتخابات را یک نعمت الهی برشمردند.

آیت‌الله عاملی برای چندمین بار اظهار کرد: اینجانب هیچ کاندیدایی را تأیید نمی‌کنم و همه کاندیداها محترم هستند و مردم در انتخاب خود احتیاج به قیم ندارند.

امام جمعه اردبیل گفت: ‌هر کاندیدایی که اظهار کند نماینده ولی فقیه مرا بالخصوص تأیید کرده، وی دروغگوست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از یوم‌الله ۲۲ بهمن به عنوان روز اقتدار و صلابت نظام اسلامی و شکوه حضور ملت در پشتیبانی از نظام اسلامی یاد کرد.

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل از دریا دلان نیروی دریایی ارتش به خاطر مانور با عظمت ولایت ۹۴ تشکر کرد و گفت: این‌گونه مانورهای بزرگ نقش خطیری در استحکام کشور دارد.

به گزاش فارس، وی اظهار کرد: از صمیم دل و با تمام وجود از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که به سرداران سپاه که ملوانان آمریکایی را اسیر کرده بودند، مدال شجاعت اعطا کردند.