انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار پیش‌بینی سهم مناسبی برای استان اردبیل از محل ذخایر مالی بعد از لغو تحریم‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسن عاملی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری و منتخبان استان اردبیل گفت: در پی توافقات اعلام شده قرار است امکانات ویژه به کشور سرازیر شود و این امکانات برای زیرساخت ها اختصاص یابد که اتفاق مبارکی است.

وی افزود: اگر اینطور باشد و با مدیریت مناسب همراه باشد دولت به معمار بزرگ اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد و با استفاده از توانمندی های مدیریتی می تواند به شکل بهینه این اعتبارات را هزینه کند.

نماینده ولی فقیه در استان از جمله مطالبه جدی استان را پیش بینی سهمی از محل این ذخایر عنوان و تصریح کرد: برخی استان ها خیز بزرگی برداشته اند و در عین حال که مدیریت برخی استان ها تحسین بر انگیز است انتظار داریم دولت به استان اردبیل توجه ویژه داشته باشد.

عاملی با تاکید به تاثیر گذاری اردبیل در تاریخ ایران اضافه کرد: این منطقه نقطه عطفی در تاریخ و شکل گیری حکومت شیعی است و با وجود اینکه هر دولتی آماده بحث اعتدال را مطرح کرده در بین استان ها تفاوت فاحش است و آرزوی استان های محروم است که فارغ از ملاحظات به نیازهای آن ها توجه شود.

این مسئول با بیان اینکه این تفاوت ها گاها به مسائل امنیتی تبدیل می شود، ادامه داد: اردبیل در حال حاضر جز گندم و سیب زمینی و جو چیزی ندارد و تنها داشته شاخص ۶۰ آب گرم معدنی است که همه ساله نزدیک به ۹ میلیون مسافر را به این استان می کشاند و با این وجود زیرساخت ها فراهم نیست.

امام جمعه اردبیل خواستار استفاده بهینه از این ظرفیت ها شد و گفت: در دنیا از یک آب معدنی کلی تولیدات به دست می آورند و ما اینجا شاهدیم که در تعطیلات سرعین قفل می کند؛ همین ها ایجاب می کند برای اردبیل حساب ویژه باز شود.

عاملی با تاکید به ضرورت توجه دولت به اقتدار فرهنگی در کنار اقتدار اقتصادی تصریح کرد: اقتدار اقتصادی بدون فرهنگ شکست می خورد و بنده سال گذشته در شورای اداری به رئیس جمهور تاکید کردم که اولین کاری که باید بکند طراحی صیانتی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان در عین حال خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: به اطرافیان رئیس جمهور بگویید برخورد مناسب با درخواست ها و نامه ها داشته باشند و ما نامه ای در مورد مسائل کلان کشوری نوشتیم که هنوز بی پاسخ مانده است.

وی با بیان اینکه این نامه در خصوص مشکلات زیست محیطی گردنه حیران است، اضافه کرد: در دولت قبل به نامه ها پاسخ داده می شد اما این دولت اعتنایی نمی کند و موضوع با این درجه اهمیت حتی گفته نمی شود که رسیدگی خواهد شد یا امکان پذیر نیست.

عاملی به مسئولیت خطیر نمایندگان در تصویب منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: با رفع تحریم ها این منطقه اقتصاد استان را متحول خواهد ساخت.

منبع : خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی