علی نیکزاد

ساوالان خبر: علی یکزاد با انتقاد از برخی طرح‌ها و لوایحی که بر اثر رابطه‌بازی‌ها و رانت‌خواری‌ها به تصویب می‌رسد، تصریح کرد: آنهایی که اول زمین خریدند تا بعدا مصوبه منطقه آزاد بگیرند و از این محل رانت و منافعی را نصیب خود کنند باید امروز در این استان پاسخگو باشند.

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: اگر کاندیدایی میلیاردی هزینه می‌کند چگونه می‌تواند این هزینه‌ها را حتی در چهار سال نمایندگی مجلس با بالاترین حقوق جبران کند که به نظر می‌رسد در این بین حب ثروت، شهرت و مقام عده‌ای را کور کرده است.

نیکزاد با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان در این کشور دست چهار نفر است که با انواع رانت‌ها و استمهال بانکی سعی می‌کنند از سو د و مزایای آن استفاده کنند، گفت: در حالی که در این کشور جوانانی در انتظار وام دو سه میلیون تومانی وام ازدواج هستند عده‌ای به ناحق ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع را در اختیار گرفته‌اند تا از این محل سوء استفاده کنند.

وی افزود: بنده به عنوان عضوی از کابینه دولت گذشته قصد تخریب کسی را ندارم اما اگر عده‌ای بخواهد به حریم ما وارد شده و حرکت‌شکنی‌کنند قطعا بسیاری از حقایق را بازگو خواهم کرد.

وزیر سابق راه و شهرسازی  با انتقاد از کسانی که در عرصه انتخابات به دنبال تهدید، دروغ و تهمت زدن هستند گفت: مقام معظم رهبری در طول دوره نمایندگی مجلس همواره بر رفاقت‌ها و برادری‌ها تاکید کرده و و این درسی برای همه کاندیداهاست تا توانمندی‌های خود را بازگو کنند و اجازه ندهند تا با ایجاد  فضای تخریب در آینده شرمنده یکدیگر باشند.

نیکزاد در مورد حرف و حدیث‌هایی مبنی بر خریداری زمین و ساخت ویلا در گردنه حیران برای وزرا و استانداران قبلی نیز بیان کرد: بنده اعلام می‌کنم که لیست وزرا، استانداران آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل، معاونان استاندار و نمایندگان به همراه اطرافیان درجه یک آنها از طریق ثبت اسناد، منابع طبیعی و بنیاد مسکن استعلام شود تا معلوم شود که کدام یک از نمایندگان و مسئولان از حیران و سرعین زمین گرفته‌اند وگرنه بدون سند صحبت کردن جز تهمت و افترا چیز دیگری نیست.

وی افزود: در استان همسایه ما دو نماینده از دو طیف مختلف در کنار احترام به عقاید و نظر سیاسی همدیگر هنگامی که منافع استان در پیش است منسجم عمل کرده و از دولت پیگیر انجام مصوبات و اجرایی شدن آن هستند.

عضو کابینه دولت دهم یادآور شد: بنده در سفر هیئت دولت قبلی به اصفهان همراه رئیس جمهور بودم و دیدم که چگونه آنها از آلودگی محیط زیست از یک طرف انتقاد کردند و برای احداث کمربندی فضای سبز اعتبار گرفته اما از سوی دیگر برای احداث دو صنعت مادر در اصفهان منابع اعتباری را جذب کردند.

به گزارش فارس، نیکزاد ضروری همدلی و همراهی هفت نماینده استان را در پیشبرد امور در سطح ملی و منطقه‌ای یادآور شد و گفت: بنده در استانداری اردبیل و دوران وزارت از اصلاح جاده نیر – سراب گرفته تا تقاطع محور اردبیل – سرعین عمران و آبادانی شهرها و روستاهای مختلف، احداث بیمارستان‌ها، توسعه مناطق گردشگری، محور اردبیل ـ سرچم و … تا احداث پل‌های روگذر در اردبیل تلاش کردم تا با تمام توان در خدمت مردم استان باشم.