انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


ایام عید نزدیک است و شهر حال و هوای ورود مسافرانی را دارد که اردبیل را برای گذراندن روزهای تعطیل خود انتخاب می کنند؛ اما در این میان با نگاهی بر چهره شهر، گدایانی را می بینیم که بازاری پررونق دارند.

به گزارش، ایام عید نزدیک است و شهر حال و هوای ورود مسافرانی را دارد که اردبیل را برای گذراندن روزهای تعطیل خود انتخاب می کنند.

اما در این میان شاید نگاهی هر چند کوتاه بر چهره شهر و البته گدایانی که در هر نقطه شهر با تعداد زیاد حضور دارند و دست نیاز به سوی شهروندان دراز می کنند از غفلت مسئولینی خبر می دهد که برنامه ای در جهت جمع آوری این گروههای منسجم و با برنامه ندارند.

 

گدایانی که هر روز نیز بر تعداد آنها در شهر افزوده می شود و باید منتظرمیهمان نوازی آنها از مسافران نوروزی بود.

 حضور تعداد زیاد گدا در شهر در حالیست که در همسایگی اردبیل، استان آذربایجان شرقی با شعار شهر بدون گدا از ناگفته های بسیاری پرده بر می دارد.

 

 

استانی که انگار همه مسئولانش اعم از نمایندگان مجلس، شهرداران، فرمانداران و ...،  دست به دست هم داده اند تا ریشه گدایی شهر و دیارشان را بخشکانند.

اما در این میان گدایان اردبیل در سایه غفلت مسئولین، همچنان در حال افزایش است و البته در این خصوص شاهد هجوم متکدیان سایر شهرها به اردبیل نیز هستیم.

با اندک تاملی در پشت چراغ های راهنمایی و رانندگی در داخل شهر، می‌توان شاهد هجمه زیادی از زنان و مردان و حتی بچه هایی بود که آماده هستند تا با قرمز شدن چراغ، به سمت ماشین‌ها آمده و از آنها در خواست پول و ابراز محبتی بکنند؛ این یعنی افزایش گدایی و شیوه های نوین گدایی در شهر اردبیل که دیگر شهروندانش هم از مشکلات معیشتی و اقتصادی رنج می برند.

 

 

معضلی که علاوه بر برهم زدن وجهه شهر مشکلات بسیاری را به همراه دارد که لزوم توجه به این مقوله نباید از دید مسئولین شهر دور بماند.

حال در شرایطی که خانه تکانی شهری از سوی مسئولین استان برای ایام عید در نظر گرفته شده است شاید بهتر باشد که از همین گدایان شروع شود و سازمان های مختلف مرتبط از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها، نیروی انتظامی، سازمان  بهزیستی و ...، با برنامه ریزی مناسب و جمع آوری گدایان از نام اردبیل در برابر مسافران نوروزی آبرو داری کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی