ساوالان خبر: حجت فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پلیس به جد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را تأکید دارد، تصریح کرد: به‌ویژه در تعطیلات عید نوروز این مهم در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: نباید به دلیل حرکات انفعالی و بی‌توجهی به قانون توسط یک راننده، فرد دیگری دچار حادثه شود و جان خود را از دست بدهد و ما برای جلوگیری از این موضوع با هر رفتار غیرقانونی در جاده‌ها برخورد خواهیم داشت.

رئیس پلیس‌راه استان با تأکید به اینکه در حوادث رانندگی ۷۰ درصد عامل انسانی، ۱۵ درصد وسیله نقلیه و ۱۵ درصد ایمنی جاده دخیل است، متذکر شد: بااین‌وجود به تجربه ثابت شده است رعایت قوانین می‌تواند حتی نقص جاده را پوشش دهد.

فتاحی با اذعان به اینکه ۶۵ درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های استان در روز روشن اتفاق افتاده است، تصریح کرد: این رقم نشان می‌دهد موضوع رعایت قوانین اهمیت ویژه داشته و بی‌توجهی به آن عامل اغلب تصادفات است.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد تصادفات به دلیل بی‌توجهی به‌سرعت مطمئنه حادث شده است، ادامه داد: به منظور کنترل رفتارهای خطرآفرین در جاده‌ها از هم اینک برای تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان تدارک سفر آرام و ایمن را سیاست پلیس‌راه دانست و تأکید کرد: در این راستا پیشگیری از حادثه با آگاهی بخشی و کنترل تخلفات را به جد پیگیری خواهیم کرد.

فتاحی زمان استقرار نیروهای پلیس‌راه در امدادهای نوروزی را از ۲۵ اسفند ماه عنوان کرد و افزود: در جلسات مختلفی روند ارائه خدمات به مسافران و رانندگان بررسی می‌شود.