انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
روزنامه اعتماد با اشاره به حضور حزب یاران احمدی نژاد در فرایند انتخابات مجلس نوشت: دوستان اصولگرا گمان می‌کنند که با تکیه به گروه جدید طرفدار احمدی‌نژاد می‌توانند برخی از افراد خود را وارد مجلس کنند.
آفتاب :
 در حالی که چنین نیست. مشترک شدن لیست آنان به ضرر اصولگرایان واقعی است و نفع اصلی را گروه احمدی‌نژاد خواهد برد. زیرا گروه «یکتا» آرای خود را دارد. آرایی که برای پیروزی کفایت نمی‌کند و نیازمند حمایت گروه‌های دیگر است. ولی نکته اینجاست که طرفداران یکتا چنان ماهیتی دارند که رای خود را به سایر گروه‌های اصولگرا نخواهند داد. بنابراین آنان در پی ارتزاق از آرای ائتلاف هستند. نفوذپذیری واقعی برای اصولگرایان اینجاست و نه از سوی دیگران. 

راه‌حل نیز تن دادن به یک رقابت قانونی و مسالمت‌آمیز است. این به نفع نهاد مجلس است. شاید وحدت موردنظر اصولگرایان برای اصلاح‌طلبان هم خوب باشد، زیرا با دوقطبی کردن خودشان و احمدی‌نژاد، برنده قطعی بازی در شهرهای بزرگ و اصلی کشور خواهند بود و در این میان اصولگرایان واقعی هستند که زیر دست و پای این دو گروه لِه می‌شوند، ولی این اتفاق به نفع نهاد مجلس نیست. اگر انتخابات چندقطبی باشد به نفع همه است. البته اگر ردصلاحیت‌ها زیاد نباشد، به احتمال فراوان اصلاح‌طلبان نیز دارای دو لیست خواهند بود و به چندقطبی شدن کمک می‌کند، ولی ردصلاحیت گسترده که امیدواریم رخ ندهد، نتیجه معکوس و دوقطبی خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی