انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


استاندار اردبیل در نشست مطبوعاتی خود ضمن تشریح آخرین تحولات مگا پروژه های این استان، به شانس بد اردبیلی ها در خصوص لایحه منطقه آزاد اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  به نقل از آذرسلام، مجیدخدابخش در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شیح صفی استانداری برگزار شد سال شروع کار دولت را با خزانه خالی عنوان کرد و اظهارداشت: منابع مالی به اندازه ای بود که قابل اتکا و تکیه نبود.

 

*آخرین اخبار از 4 مگا پروژه استان اردبیل

خدابخش 4 مگا پروژه استان اردبیل را شامل؛ اراضی پایاب سد خدآفرین، پهنه های معدنی سه گانه (مشگین شهر، قزل اوزن و باغرو)، منطقه ویژه اقتصادی نمین و منطقه آزاد تجاری استان اردبیل برشمرد و گفت: مورد اول عملیاتی شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، طرح دوم نیز امیدوار کننده بوده و اکنون در مرحله حفر چاه برای نمونه برداری و تعیین درصد کانی ها است.

استاندار اردبیل درباره منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: این طرح سال 89 و به همراه طرح منطقه آزاد تجاری ماکو مصوب شده و نیاز به حضور سرمایه گذار بخش خصوصی دارد و در این خصوص 2 هزار هکتار با مبلغ سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومان واگذار شده است.

 

*نصف منطقه ویژه اقتصادی نمین باید بار انداز باشد

مقام عالی اجرایی استان اردبیل تاکید کرد: نصف منطقه ویژه اقتصادی نمین باید بارانداز بوده و انبار و سردخانه های مهم و بزرگ در آن احداث شود.

 

*شانس بد اردبیلی ها و به شکست کشاندن آن توسط دو نماینده تهران و کرمان!

مجید خدابخش درباره عدم تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل عنوان کرد: این طرح که هفته گذشته به مجلس رفت و 6 استان به علاوه 10 منطقه ویژه اقتصادی را با خود به یدک داشت؛ در سفر رئیس جمهور به اردبیل وی وعده منطقه آزاد تجاری را نداد بلکه الحاق آن را مطرح کرد، که هیئت دولت نیز با آن موافقت کرده است.اما درباره ورود این طرح به مجلس از شانس بد به زمانی افتاد که درگیر مسائل مختلف انتخاباتی شد و علاوه بر آن 80 نماینده نیز خواستار منطقه ویژه اقتصادی شدند که تلاش ها برای حذف این تعداد نتیجه نداد، بنابراین ما نیز سرعین، مشگین و نیر را در لیست مناطق گردشگری اضافه کردیم.

 

*تفسیر باهنر از لایحه به طرح  کار را خراب کرد

خدابخش با اشاره به اینکه این طرح 117 رای آورد ولی به دلیل اینکه مجلس نیز در کنار پیشنهاد دولت 80 مورد اضافه کرده بود، محمد رضا باهنر رئیس وقت مجلس در تفسیر متعدد از این طرح مبنی براینکه طرح بوده یا لایحه رای به طرح بودن آن داد و به این طریق از حد نصاب کسب آرا باز ماند درحالی که اگر "لایحه" تفسیر می شد گار تمام بود و حد نصاب آرا جمع آوری شده بود ولی متاسفانه با چندین رای ممتنع تصویب نشد.

 

*استدلال عجیب نماینده تهران از منطقه آزاد تجاری اردبیل

خدابخش گفت: نماینده اقتصاددان استان تهران اشکالاتی به طرح منطقه آزاد وارد کرد و گفت که  باید فکری برای این مشکل اندیشیده شود و این چنین موضوع را زیر سوال برد، در حالی که نباید اصل موضوع پاک می شد چرا که در طول سنوات گذشته برای این مشکل فکر شده بود و به مجلس آورده شده بود.

وی گفت: بلافاصله بعد از عدم تصویب، بیش از 6 استاندار استان در گروهی تلگرامی خواستار بررسی بیشتر و کار به روی این موضوع شد و اکنون نیز پیگیری ادامه دارد.در این باره با ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس مناطق ازاد تجاری نیز تلفنی گفتگو شده و نامه نگاری صورت گرفته است.

 

*منطقه آزاد تجاری اردبیل قرار است صنایع کشاورزی باشد نه آلاینده محیط زیست

خدابخش با تاکید بر اینکه منطقه آزاد تجاری اردبیل قرار است به صنایع کشاورزی و غیر آلایندگی تبدیل شود افزود: اگر من بودم از منطقه آزاد گردشگری کیش که صنعتی نیست حمایت می کردم.

وی گفت: تلاش زیادی از سوی همگان درباره منطقه ازاد تجاری صورت گرفت و هرچند در این مجلس تصویب نشد اما برای مجلس بعدی امیدواریم.

 

*ناامید نشده ایم

استاندار اردبیل در ادامه از تلاش و ادامه پیگیری های این طرح در مجلس بعدی خبر داد و گفت: معتقدم منطقه آزاد تجاری را خواهیم ستاند و اگر نشد به منطقه آزاد تجاری ملحق خواهیم شد.

 

*لزوم ایجاد پارک علم و فن آوری برای تحقق اقتصاد مقاومتی

 وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهیمت راه اندازی و تاسیس پارک علم و فن آوری اشاره کرد و افزود: نخبگان خوب و زیادی این استان دارد و تحقق اقتصاد مقاومتی که رکن اساسی آن دانش بنیان بوده با ایجاد پارک علم و فن آوری قابل تحقق است.

 

*قدم های امیدوار کننده سبلان پارچه و ذوب آهن اردبیل

خدابخش آخرین تحولات و ساماندهی و فعالیت سبلان پارچه و ذوب آهن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم مالکان و مدیران کارخانه از فضای پسا برجام برای رونق دادن به بنگاه های اقتصادی نهایت استفاده را ببرند.

 

*آخرین وضعیت پتروشیمی اردبیل

وی در باره پتروشیمی اردبیل نیز گفت: اطلاع رسانی قبل از قطعیت یافتن طرح درست نبوده زیرا تمام اختیارات به دست اطلاع رسان نیست و در این باره شازند اراک قدم های خوبی برداشته و با سرمایه گذار ترکیه ای در حال مذاکره بوده تا به توافق برسند.

 

*تکرار مکررات درباره راه آهن اردبیل

خدابخش موانع راه آهن اردبیل را شامل مطالب تکراری و مشکل نقدینگی دانست و گفت: برای اتمام آن 200 میلیون یورو پول نیاز است.

 

*هشدار به مدیران اداری تبلیغاتی انتخابات مجلس

مقام عالی اجرایی استان اردبیل در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود مدیران دستگاه های اداری را از فعالیت له یا علیه کاندیدها و انتخابات برحذر کرد و گفت: فعالیت و اسفاده از امکانات دولتی برای انتخابات از سوی هر مدیری مطلقاً ممنوع بوده و سازمان های بازرسی در صورت گزارش و احراز تخلف برخورد خواهند کرد.

انتهای خبر/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی