انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


خدابخش

استاندار اردبیل گفت: برای درآمدزایی صنعت گردشگری در استان و توسعه اقتصادی منطقه ضروری است تا گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش ظهر امروز در جلسه بررسی طرح جامع منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه صنعت گردشگری در مجموعه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل باشیم ضروری است تا طرح جامعه توسعه دریاچه شورابیل اردبیل بازنگری یا طرح جدیدی برای این مجموعه طراحی شود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از تاریخ و معماری بومی استان اردبیل در ساخت و طراحی بناهای تفریحی و فرهنگی در محدوده دریاچه شورابیل اردبیل بیان کرد: باید در این زمینه شاهد ابتکار عمل و نوعی نوآوری بوده و بتوانیم این منطقه را بیش از گذشته مملو از گردشگر و مسافر کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های موجود دریاچه شورابیل برای جذب هر چه بیشتر گردشگر گفت: سالانه 5 میلیون مسافر به استان اردبیل وارد شده و از ظرفیت‌های گردشگری این استان بهره‌مند می‌شوند که در راستای افزایش ماندگاری و توسعه اقتصادی منطقه باید در طراحی پروژه‌ها و طرح جامع شورابیل تلاش شود تا این امر محقق شود.

خدابخش ایجاد مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی، اقامتی، تجاری، درمانی و سالن نمایش و همایش‌های ملی و بین‌المللی را در این مجموعه امری ضروری دانست و افزود:‌ این منطقه با آب و هوای مطلوب و زمینی به وسعت 400 هکتار ظرفیتی بسیار مناسب در حوزه توسعه صنعت گردشگری در منطقه بوده که باید طرح جامع شورابیل با دارا بودن توجیه اقتصادی زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم آورد.

وی با تاکید بر خارج کردن استان اردبیل از گردشگری فصلی اظهار کرد: احداث پل معلق مشگین‌شهر، برگزاری جشنواره زمستانی، ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و تلاش برای ثبت جهانی کوه سبلان از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی