انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: تولید محصولات کشاورزی و فروش آن به صورت خام باعث افت ارزش افزوده و سرانه تولید ناخالص ملی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: هزینه زیادی برای تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان هزینه می شود که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی رشد اقتصادی استان را به دنبال می آورد.
استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر اقتصاد جهانی بر پایه صنایع تبدیلی و ارزش افزوده فعالیت می کند و این چرخه باعث پیشرفت در عرصه های مختلف تولیدی شده است.
وی همچنین حمایت از صادرات محصولات تولیدی و کشاورزی استان را در افزایش درآمد سرانه در استان موثر دانست و خواستار مشارکت تولید کنندگان استان در توسعه صادرات شد.
خدابخش با تاکید بر پیوستن به چرخه اقتصاد جهانی گفت: اکنون اقتصاد در سراسر دنیا بهم مرتبط شده و افزایش یا کاهش قیمت کالا و یا خدمات در یک کشور بر اقتصاد سایر نقاط نیز تاثیر گذار است و ما نیز ناگزیر باید به این چرخه ملحق شویم و برای توسعه اقتصادی با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشیم.
استاندار اردبیل با اشاره به تخصصی شدن فعالیت های اقتصادی و تولیدی در دنیا گفت: در صورت تخصصی شدن تولید و نیز فرآوری محصولات خام در استان می توانیم وارد بازارهای جهانی شویم.
وی رقابت و افزایش کیفیت را لازمه ورود به بازارهای جهانی دانست و افزود: ورود به بازارهای جهانی باعث توسعه اقتصادی در کوتاه ترین زمان شده و چرخه اقتصادی استان رونق می گیرد.
در این جلسه تعدادی از تولید کنندگان محصولات باغی ، مرغداران ، تولید کنندگان عسل و واحدهای تولیدی دامی مشکلات خود را با استاندار اردبیل در میان گذاشتند و راهکارهای لازم ارائه شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی