انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

استاندار اردبیل در سفر به بیله‌سوار از ماموت تاریخی و باستانی کشف شده در شهرستان بیله‌سوار بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از ماموت تاریخی کشف شده بازدید کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در سفری که عصر امروز استاندار اردبیل به شهرستان بیله‌سوار داشت از ماموتی که اخیراً در منطقه تاریخی بیله‌سوار کشف شده به همراه کارشناسان میراث فرهنگی و باستان‌شناسی بازدید کرد و خواستار بررسی ابعاد مختلف این موضوع شد؛ وی خواستار دریافت دقیق از تاریخچه طولانی شهر بیله‌سوار و جایگاه آن طی بررسی‌های تاریخی و باستان‌شناسی شد.

مجید خدابخش  در سفر به شهرستان بیله‌سوار همچنین از پایانه مرزی این شهرستان بازدید کرد و در جریان آخرین روند احداث پایانه مرزی بیله‌سوار قرار گرفت که به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فاز دیگری از محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله‌سوار در حال انجام است که تا هفته دولت سال آینده این پروژه می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

علی رحمتی تصریح کرد: در بحث ترانزیت ورودی در یک سال اخیر بیش از یکصد و 99 هزار تن کالا توسط کامیون‌های باری به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شدند که بخشی از آنها را کامیون‌های ایرانی و بخش دیگری را کامیون‌های آذری ترانزیت کردند.

وی در مورد ترانزیت خروجی در یک سال اخیر گفت: بیش از 236 هزار تن کالا توسط 10 هزار دستگا ه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شدند که عمده‌ترین کالاها مربوط به آب معدنی، البسه، مصالح ساختمانی و ... بوده است

استاندار اردبیل همچنین در سفر به شهرستان مرزی بیله‌سوار از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان بازدید کرد و گفت: تولیدات مجتمع گلخانه‌ای بیله‌سوار می‌تواند زمینه تولید محصولات متنوع کشاورزی را با هدف صادرات به کشورهای همسایه به ویژه روسیه فراهم آورد.

مجید خدابخش با بیان اینکه برای توسعه کشت گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری‌های خوبی توسط بخش خصوصی با رقم 20 میلیارد تومان آغاز شده است،گفت: تلاش می‌شود تا دهه فجر بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه ما نیازمندی جدی به محصولات کشاورزی و لبنی دارند و انتظار می‌رود با تولید و افزایش بهره‌وری این بخش بتوان نیاز بازار کشورهای همسایه را فراهم کرد.

استاندار همچنین از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان بیله‌سوار بازدید کرد و یادآور شد: تلاش جدی بر این است تا این پروژه با سرمایه‌گذرای 12 میلیارد تومان در ماه‌های آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بازدید از برخی مسیرها و جاده‌های در حال توسعه روستایی، بازدید از مجتمع آبرسانی خروسلو و همچنین  بازدید از بخش‌های مختلف گمرک و پایانه بیله‌سوار با هدف ارائه خدمات به اتباع آذری از دیگر برنامه‌های سفر استاندار اردبیل به شهرستان مرزی بیله‌سوار بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی