انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از استادان دانشگاه های این استان خواست با تشکیل شرکت های دانش بنیان در تجاری سازی ایده ها و توسعه علمی استان پیشگام باشند.

به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش چهارشنبه شب در جلسه بررسی روند توسعه تولید دانش بنیان در اردبیل گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت می تواند مشکلات صنایع را برطرف کند و برای تحقق این هدف باید ایده سازی و ایده پردازی دانش بنیان در استان ترویج شود.
وی افزود: به رغم منع قانونی فعالیت کارمندان دولت به عنوان عضو هیات مدیره در شرکت های خصوصی ، محدودیتی برای اعضای هیات های علمی دانشگاه ها در این زمینه
وجود ندارد و این اعضا می توانند با تشکیل شرکت های دانش بنیان و فناور متشکل از دانشجویان خلاق برای حل مشکلات مختلف جامعه تلاش کنند.
او اظهار کرد: بزرگ ترین رسالت مسوولان اشتغالزایی است و با توجه به حرکت پرشتاب دنیا به درآمد زایی از خدمات باید با ترویج مشاغل فناور و دانش بنیان در بخش خدمات استان زمینه اشتغال و درآمد جوانان را فراهم آوریم.
خدابخش مشکلات مربوط به آب ، کشاورزی ، سرطان و نظایر آن را زمینه ورود فکرهای خلاق برای حل مشکل برشمرد و خواستار هدایت پایان نامه های دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تولید دانش بنیان ، مسوولیت پذیری دانشگاه ها در قبال مشکلات جامعه ، برگزاری جلسات هفتگی ترویج ایده های دانش بنیان و بازدید ایده پردازان از مجموعه های نیازمند تحول دانش بنیان نظیر شرکت کشت ، صنعت و دامپروری مغان شد.
او ادامه داد: واحدهای تولیدی استان برای رشد و توسعه خود به دانشگاه ها و کار دانش بنیان نیاز دارند و حتی مشکلات مدیریتی برخی از آنها نیز با ایده های دانش بنیان قابل حل است.
اقبال عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: نهضت تجاری سازی ایده های خلاق باید از دانشگاه ها آغاز شود و استادان مراکز علمی در شکل گیری این نهضت رسالت بزرگی برعهده دارند.
وی افزود: دولت با توجه ویژه به تولید دانش بنیان، اعتبار قابل توجهی به این بخش اختصاص داده و متولیان امر در استان اردبیل باید با استفاده از این فرصت برای توسعه علم و فناوری در استان بهره بگیرند.
پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه ناکافی بودن منابع مالی حمایتی از صاحبان ایده در مرحله نخست تولید دانش بنیان را از موانع ترویج مشاغل دانش بنیان و فناور اعلام کرد.
وی از تدوین اساس نامه پژوهشکده آی سی تی در دانشگاه محقق اردبیلی و تلاش این دانشگاه در ترویج مشاغل و تولید دانش بنیان در استان خبر داد.
وی داشتن اطلاعات را برای خلاقیت لازم دانست و برگزاری جشنواره ایده های برتر برای انگیزش جوانان خلاق و پشتیبانی از آنها و ایجاد سامانه دریافت ایده های خلاق را در استان پیشنهاد کرد.
فتاحی از روسای مراکز رشد دانشگاه های استان نیز در این جلسه تولید دانش بنیان را شامل دو مرحله هسته فنار و تولید نمونه صنعتی برای بازاریابی دانست و خلا بین دانشگاه ها و صنایع را مانع دانش بنیان شدن بخش صنعت اعلام کرد.
وی گفت: 94 درصد صنایع استان در شهرک های صنعتی متمرکز هستند و با کاهش فاصله دانشگاه ها با مراکز صنعتی، تحول دانش بنیان در بخش صنعت را شاهد خواهیم بود.
از سال گذشته با تاسیس پارک علم و فناوری در اردبیل و تاکید استاندار این استان به ترویج مشاغل دانش بنیان، تلاش دانشگاه ها و مراکز رشد دانشجویی و برگزاری جلسات مرتبط در این زمینه افزایش یافته است.
7124/6018

انتهای پیام /* 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی