انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

از هر ۲ کاندیدا، یک‌نفر وارد مجلس خواهد شد

سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ب.ظ


گروه سیاسی: با اعلام رسمی شورای نگهبان مبنی بر اینکه جمعا ۱۶۶ نفر در انتخابات خبرگان رهبری تائید صلاحیت شدند، در انتخابات دور پنجم این مجلس، به طور میانگین از بین تقریبا ۲ کاندیدا، یک نفر وارد مجلس خبرگان رهبری خواهند شد.
از هر ۲ کاندیدا، یک‌نفر وارد مجلس خواهد شد
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار کرد: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۸۰۱ نفر نام نویسی کرده بودند که البته آمار نهایی ۷۹۴ نفر بود که تعداد کمتری نیز پرونده‌هایشان تکمیل نشده بود و ثبت نامشان عملی نشد. سیامک ره‌پیک گفت: از این تعداد ۱۵۸ نفر از ادامه رقابت و ورود به انتخابات انصراف دادند، ۱۱۱ نفر غیر مجاز بودند و ۱۵۲ نفر نیز در آزمون کتبی شرکت نکردند که مجموع انصرافی غیر مجازی و غایبان آزمون به ۴۲۱ نفر رسید و جمعا ۱۶۶ نفر در انتخابات خبرگان رهبری تائید صلاحیت شدند. گفتنی اینکه مجلس خبرگان تا این دوره جمعا 88 نماینده داشته است که در انتخابات آینده به طور میانگین از بین تقریبا 2 کاندیدا، یک نفر وارد مجلس خواهند شد.

البته اوایل امسال، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغییراتی که در مجلس خبرگان رهبری ایجاد می‌شود، اظهار داشته بود: 13 نفر عضو جدید به اعضای خبرگان رهبری افزوده می‌شوند. آیت‌الله خاتمی با اشاره به تصویب‌نامه رحمانی فضلی وزیر کشور درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان در اجرای ماده 2 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با افزوده شدن 13 نفر به جمع خبرگان تعداد اعضا به 99 افزایش می‌یابد، افزود: در هریک از استان‌های اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس یک نماینده دیگر به جمع خبرگان معرفی می‌شود و استان تهران نیز نمایندگان خود را از 16 نفر به 20 نفر ارتقا می‌دهد. ظاهرا این افزایش، هنوز در ابهام قرار دارد و طبق اظهارات مسئولان، تعداد کرسی های این مجلس 88 نفر باقی مانده است.

جدول تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به تفکیک هر استان به شرح زیر است:

 

ردیف
 
نام استان تعداد نماینده ردیف نام استان تعداد نماینده
به عدد به حروف به عدد به حروف
1 آذربایجان شرقی 5 پنج 17 فارس 5 پنج
2 آذربایجان غربی 3 سه 18 قزوین 2 دو
3 البرز 2 دو 19 قم 1 یک
4 اردبیل 2 دو 20 کردستان 2 دو
5 اصفهان 5 پنج 21 کرمان 3 سه
6 ایلام 1 یک 22 کرمانشاه 2 دو
7 بوشهر 1 یک 23 کهگیلویه و بویراحمد 1 یک
8 تهران 16 شانزده 24 گلستان 2 دو
9 چهارمحال بختیاری 1 یک 25 گیلان 4 چهار
10 خراسان جنوبی 1 یک 26 لرستان 2 دو
11 خراسان رضوی 6 شش 27 مازندران 4 چهار
12 خراسان شمالی 1 یک 28 مرکزی 2 دو
13 خوزستان 6 شش 29 هرمزگان 1 یک
14 زنجان 1 یک 30 همدان 2 دو
15 سمنان 1 یک 31 یزد 1 یک
16 سیستان و بلوچستان 2 دو   ـ ـ ـ


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی