سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: برخلاف برخی ادعاها و اظهارنظرهای متفاوت سرانجام معلوم شد که مشکل راه‌آ.هن اردبیل فنی نیست بلکه کمبود اعتبار دارد. مصطفی افضلی‌ فرد اظهار کرد: در این چهار سال برای راه‌آهن هر کار و تلاشی می‌شد انجام دادیم که از تذکر، اخطار، نطق اضطراری، جلسات متعدد با وزیر و کارشناسان و پیمانکاران گرفته تا پیگیری‌های مختلف اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این پروژه از کمبود اعتبار رنج می‌برد.

استاندار اردبیل این موضوع راکه استخدام در ارگانهای دولتی بطور کامل وجود ندارد را رد کرد و افزود: که محدودیت بسیار زیاد در جذب برای ارگان های دولتی به معنای عدم استخدام بطور ۱۰۰% نیست.


 

  •   اکثر مراجعین طلاق ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند

مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل ۸۵ درصد مراجعین طلاق را با درآمد ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد. بهزاد ستاری میانگین طول مدت ازدواج و زندگی مشترک را ۱۶ سال و بیشترین میانگین را با ۲۰/۲ درصد در مرکز استان و کمترین میانگین را با ۹/۲ در خلخال عنوان کرد. ستاری با اشاره به اینکه کمترین تحریک شوهر مربوط به شهرستان گرمی و بیشترین آن در نیر ارزیابی شده است؛ گفت:  بیشترین ازدواج فامیلی در شمال شهر اردبیل و کمترین آن در شهرستان نیر بوده است.


با موافقت هیات های امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مقرر شد شهریه ثابت دانشجویان موجود در رشته های غیر پزشکی در سال ۹۵ افزایش پیدا نکرده و شهریه دانشجویان ورودی های جدید (به جز رشته های پزشکی) تا ۱۵ درصد می تواند افزایش یابد و این اختیار به کمیسیون دائمی هیات امنای استان داده شد تا براساس میزان تقاضای رشته های استان افزایش شهریه را کمتر از ١۵درصد می توانند در نظر بگیرد.

طی یک عملیات اطلاعاتی و انتظامی مامورین فرماندهی انتظامی خلخال دو نفر در سطح شهر خلخال که اقدام به توزیع اسکناس تقلبی چک پول می‌کردند را دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی دادند. این کلاهبرداران با گشت در محلات و خیابان‌های مختلف شهر خلخال اقدام به خرج کردن تراول چک‌ها در قبال خرید اقلام غذایی می‌کردند که با هوشیاری پلیس این دو نفر دستگیر شدند و معلوم شد که این افراد غیر بومی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال پرونده تخلف از اصناف اردبیل جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد. وی تأکید کرد: بیشترین پرونده‌ها با هزار و ۶۴۴ مورد در فروش غلات و حبوبات به ثبت رسیده است.

  • عکس هفته : نماینده مشگین شهر در صف نانوایی

حضور یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر در یک نانوایی

 

یونس اسدی

 

 

رئیس کتابخانه‌های عمومی اردبیل گفت: طرح تخریب یا عقب‌نشینی کتابخانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی چند سالی است که مطرح‌شده و ما به جد با اجرای آن مخالفیم. وی متذکر شد: این کتابخانه بخشی از تاریخ و فرهنگ این استان است و به‌منزله حافظه تاریخی آن محسوب می‌شود. عظیمی افزود: هرچند شهرداری نسبت به‌ضرورت عقب‌نشینی بنا تأکید دارد اما لازم به ذکر است با عقب‌نشینی فضای قابل‌توجهی در کتابخانه باقی نمی‌ماند و کل موجودیت بنا نیز لطمه وارد می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با ابراز نگرانی از تبلیغات غلط مصرف مواد مخدر در باشگاه‌های ورزشی افزود: باعث تأسف است که در برخی باشگاه‌ها و در بین برخی ورزشکاران این مواد مصرف می‌شود. صادق سروی گفت: ضروری است از تبلیغ شیشه به‌منظور زیبایی و لاغری در آرایشگاه‌های زنان جلوگیری شود.وی تصریح کرد:در سال ۹۳ به جهت تغییر وضعیت در کاهش سن مصرف کننده و گرایش بانوان به مصرف از ۳۸ نفر فوت شده از سوء مصرف ۵ نفر را بانوان تشکیل می ‌دهدذکه این رقم در شش ماه اول سال جاری از کل ۲۱ نفر فوت شده ناشی از این علت سه نفر از بانوان هستند.

همایش فلم و رسانه با پخش کلیپ‌هایی فاقد یک ساختار مشخص به همراه سخنرانی‌های بسیار طولانی اسباب خستگی را برای حاضران به همراه داشت از سوی دیگر بیشترین اعتراض‌ها به نحوه داوری آثار بود به طوری که هیئت داوران با یک دیدگاه خاص از یک رسانه مشخص سعی کرده بودند تا اکثر آثار منتخب از جمع این رسانه‌ انتخاب شود در حالی که اغلب افراد تجلیل شده از این طیف خاص مربوط به تقدیرها و مقام‌های سومی بوده است که چگونه از بین ۷۴۵ اثر آثاری منتخب و برگزیده نشده بود خود جای تامل داشت.

انگشتر متبرک به انگشتان مقام معظم رهبری از سوی معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور در اولین اجلاس استانی نماز اردبیل به‌پاس فعالیت‌های ارزنده در حوزه ترویج نماز به استاندار اردبیل مجید خدابخش اعطا شد.مشابه انگشتر متبرک و لوح نقدیر برای امام جمعه اردبیل آیت الله سید حسن عاملی نیز پیش‌بینی شده بود که بر اساس اعلام مجری برنامه ایشان به دلیل مسافرت نتوانستند در این اجلاس حضور یابند.

فرماندار خلخال در جلسه شورای ادارای شهرستان خلخال اظهار داشت: در گذشته ما شاهد قطعی زیرساخت‌هایی نظیر انشعاب گاز، آب، برق و تلفن به دلیل برخی معوقات و بدهی‌ها بودیم که از این پس این امر در شهرستان خلخال ممنوع است. علی نظری افزود: باید شرکت‌های ارائه‌دهنده این گونه خدمات در زمینه دریافت معوقات و بدهی‌های خود به جای قطعی این گونه زیرساخت‌های لازم و ضروری از راهکارهای دیگری استفاده کنند.

سید ناصر ناطق درآبادی عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به اینکه ساختار مدیریت شهری موجود مانع از دستیابی به حقوق شهروندان می شود، افزود: ما شرمنده شهروندان هستیم که نتوانستیم به شکل شایسته و مطلوب حقوق شهروندی آنها را احیا کرده و در این زمینه حرکت واقع‌بینانه‌ای را انجام دهیم که از دستیابی به حقوق تعریف شده محروم نباشند.

به گفنه وکیل قربانیان شهرداری اردبیل ۴۰ درصد، اداره امور آب استان ۱۵درصد و مرحومین به میزان ۴۵ درصد مقصر حادثه شناخته شدندکه با ارسال پرونده به شعبه دادگاه کیفری ۲ شهر اردبیل دادنامه بدوی مبنی بر پرداخت ۵۵ درصد دیه یک زن مسلمان و یک سال مجازات حبس با دو سال تعلیق صادر شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردبیل برای نخستین بار زمستان امسال با همکاری جهاد دانشگاهی استان اصفهان از ضد یخ‌های معابر و جاده‌ها به جای مخلوط شن و نمک استفاده می‌کند.شهرام لازمی زارع اظهار کرد: عدم آسیب به آسفالت، جداول، کانال‌ها، رنگ‌ها، فضای سبز شهری، کاهش شوری پساب‌های فاضلاب و سفره‌های آب زیرزمینی، پایین آوردن نقطه انجماد تا ۲۹ درجه سانتیگراد، جلوگیری از روان آب و سیل به دلیل قابلیت جذب بالا، قابلیت ضد لغزندگی تا ۵۰ درجه سانتیگراد و سرعت عمل در ذوب یخ از دیگر مزایای این روش است.

داستان از این قرار است که دفاتر فروش نمایندگی هواپیمایی آتا به فروش بلیت تحت عنوان پرواز تهران ــ اردبیل برای ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه برای پنجشنبه ۲۴ دی‌ماه به‌شماره پرواز ۵۲۲۷ اقدام می کند. مسافران هنگام مراجعه به ترمینال فرودگاه هیچ خبر از پرواز به اردبیل نمی بینند. مسئولان فرودگاه مهرآباد اعلام می کنند که هیچ پروازی از سوی هواپیمایی آتا به‌مقصد اردبیل در این روز انجام نمی‌شود و هیچ هماهنگی نیز در این زمینه انجام نشده است و بعد از ساعت ها مسافران مجبور به استفاده از مسیرهای زمینی و هوایی سایر استان‌ها برای انتقال به اردبیل می شوند.


عضو شورا اسلامی شهر اردبیل با اشاره به زندگی برخی از افراد در سرمای زمستان و در داخل چادر زندگی می کنند، گفت: این درحالی است که پدیده زمین خواری در مناطقی از سلمان آباد و گلمغان و سواحل رودخانه های اردبیل دیده می شود. سلامت صفری با اشاره به اینکه یک تعداد افراد خود را برای برای مسئولیت فروشی آماده می کنند، گفت: عده‌ای دلال در محلات مختلف شهر تلاش می‌کنند تا با دلالی‌ها رای مردم را خرید و فروش کنند.

لیلا تقوی با انتقاد از نمایندگان مجلس که در طول چهار سال حتی یکبار فرصت آن را پیدا نکردند که به پارلمان محلی آمده و درد و دل نمایندگان مردم را در شورا از نزدیک بشنوند، گفت:در این چهار سال از سه نماینده مرکز استان حتی یکی از آنها حاضر نشد تا تماسی را با اعضای شورا بگیرد تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم و بیشترین مراجعات به پارلمان محلی قرار گیرد. نایب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: از نمایندگان انتظار داریم که به اندازه‌ای که برای حضور در مجلس ترحیم وقت می‌گذارند به شورا بها داده و سعی کنند تا مشکلات مردم را به خوبی رصد کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

  • برخی کاندیداها با ریاکاری مردم را فریب می دهند

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با انتقاد از برخی کاندیداها که از هم‌اکنون در دور و اطراف خود برخی مدیحه‌گویان و شاعرانی را جمع کرده و به شعور ملت از این طریق توهین می‌کنند، افزود: به جای آن که داوطلبان مجلس به فکر برخی مسائل حاشیه‌ای باشند، بهتر است با ارزیابی دقیق از دلایل رکود برخی از پروژه‌ها همچون راه‌آهن و پتروشیمی واقعیت‌ها را به مردم گفته و دست از ریاکاری و فریبکاری افکار عمومی بردارند.