شورای اردبیل

ساوالان خبر: جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که با موضوع بررسی متمم بودجه سال ۹۴ شهرداری شامگاه چهارشنبه برگزار شد حاشیه‌های جالبی داشت که آنها را بازگو می‌کنیم:

*در این جلسه موضوع متمم بودجه سالانه شهرداری اردبیل در حالی مطرح شد که همه اعضای شورای شهر به عنوان موافق و مخالف در مورد این موضوع صحبت کردند که سخن موافقان ضرورت تصویب متمم بودجه سالانه، و سخن مخالفان نیز انحراف و دلایل کسری ۱۰۰ میلیارد تومانی اعتبار بودجه ۹۴ بود.

*علی هدایتی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر در حالی از کسری و جابجایی عجیب بودجه ۹۴ سخن به میان آورد که خطاب به مدیران برخی از مناطق شهرداری اردبیل گفت: یقین داریم که برخی از مدیران مناطق شهرداری اردبیل حتی یکبار مجلد بودجه را در دست نگرفته و آن را دقیق مطالعه نکرده‌اند.

*تعدادی از اعضای شورای شهر با دفاع از شهردار، با توضیح اینکه از عمر مسئولیت شهردار نزدیک ۶ ماه می‌گذرد و اعلام کردند که شهردار فعلی نه در تدوین و نه تصویب آن دخالتی نداشته و اگر بودجه غیرواقعی بسته شده است گناهش بر گردن شورا و شهردار سابق بوده است.

*تعدادی از اعضای شورای شهر به رشد غیرواقعی بودجه جاری در نقطه مقابل عمرانی اشاره کردند که شهرداری خدمات گران‌تری را به مردم ارائه می‌کند در حالی که دریافتی‌‌های شهرداری از مردم محدود است.

*تعدادی از اعضای شورای شهر در حالی که به نظر می‌رسید از تزریق بودجه ۷ میلیارد تومانی به تیم فوتبال شهرداری اردبیل ناراحت هستند مدعی شدند که به جای این رقم به راحتی می‌توانستند در سایر حوزه‌ها کارهای عمرانی و خدماتی را انجام دهند.

*سرهنگ آرام و کم سخن شورای شهر اصلانیان نیز با ناراحتی از فضای پرتنش شورا در زیر سئوال بردن خدمات شهردار اردبیل اعلام کرد چرا جرات نداشتید در زمان شهردار قبلی عملکرد او را زیر سئوال ببرید.

*حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل که برای یک نشست  رسانه‌ای به صدا و سیما دعوت شده بود بعد از یک  ساعت حضور در جلسه با عذرخواهی جلسه را ترک کرد که ترک جلسه از سوی شهردار اردبیل و حضور قائم مقام شهردار به جای وی در جلسه اعتراض تعدادی از اعضا را به همراه داشت که پشت سر شهردار اعلام کردند که نباید برای روزهای چهارشنبه شهردار غیر از حضور در پارلمان محلی وقت ملاقات و یا برنامه دیگر داشته باشد.

*تعدادی از اعضای شورای شهر که گویی برای رفتن از صحن علنی شورا عجله داشتند و ایستاده اظهارنظر کرده و رای می‌دادند در حساس‌ترین مقطع که متمم بودجه بررسی می‌شد گویی بیشتر از حضور در شورا برای رفتن عجله داشتند تا به کارهای شخصی خود برسند.

*یکی از اعضای شورای شهر که به درآمدها و وصولی‌‌های شهرداری بر اساس مدارک و مستندات اعتراض داشت به صراحت گفت تا این مبالغ توسط کارشناسان تایید نشود نمی‌توانیم به آنها اعتماد کنیم.

*تنها عضو بانوی شورای شهر که به شدت به حذف جدید اعتباری پارک بانوان معترض بود این امر را نشان بی‌لیاقتی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل اعلام کرد.

*بانوی شورای شهر اردبیل در حالی با قوت و شدت از احداث پارک بانوان دفاع می‌کرد که خطاب به برخی افراد که نمی‌خواهند زمینه احداث این پارک فراهم شود افزود: مگر من مرده‌ام که بگذارم حق و حقوق بانوان نادیده گرفته شود.

*آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل به صراحت بیان کرد: برخی اظهارات و مباحثی که ما مطرح می‌کنیم برای رضای الهی نیست بلکه نظر تامین منافع باندی و گروهی است در حالی که تعدادی از همکاران ما هنوز نمی‌داند که فرق متمم بودجه با اصلاح و ترمیم آن چیست.

*هدایتی یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در حالی از بالا بودن انحراف در بودجه شورا عصبانی بود گفت: نباید دخل و تصرف در بودجه سالانه شورای شهر بدون مصوبه شورا اتفاق بیفتد.

*یکی از اعضای شورای شهر که به استخدام‌های شهرداری در گذشته اعتراض کرد نسبت به ماندن تعدادی از نیروهای جذب شده به خاطر فامیل‌بازی در شهرداری اردبیل و سازمان‌های آن اعتراض کرد که دلیل آن نیز نسبت داشتن این افراد با برخی مدیران شهرداری بوده است.

*بغض علیرضا سلیمانی رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل زمانی ترکید که در یک محاسبه سرانگشتی اعلام کرد شهرداری بیشتر از پولی که از شهروندان می‌گیرد باید خدمات به آنها ارائه کند اما عکس آن در شهر اردبیل اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه شورای شهر اردبیل که بیش از سه ساعت طول کشید بحث داغ متمم بودجه در آن مطرح بود که اعضا در نهایت تصمیم گرفتند بعد از بحث‌ها و بررسی‌های مختلف آن را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دهند.

*علی هدایتی به صراحت گفت: که سخن گفتن در برابر خبرنگاران در حقیقت گفت‌و گو کردن با مردم است و باید در حرف زدن‌هایمان دقت کنیم تا مردم به کارهای ما نخندند.

*یکی از اعضای شورای شهر در حالی خود شورا را در تصویب بودجه غیرواقعی سال ۹۴ متهم اصلی دانست که به دلیل عدم نظارت مسئولان سابق جلوی یکی از رستوران‌های شهر بیش از ۲ هزار تن آسفالت ریختن که این خود جای تعجب دارد.

*تعدادی از اعضای شورای شهر به یکی از نامه‌های شهرداری در ارائه تخفیف به یکی از شهروندان برای بازگشایی در معابر بدون در نظر گرفتن حق مشرفیت اعتراض کردند که با توضیحات خواجوی قائم مقام شهردار اردبیل با هدف تشویق شهروندان به بازگشایی معابر، اعضای شورا نظرشان تغییر پیدا کرد.

*در این جلسه در کنار اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک به مساجد اردبیل، احکام اعضای جدید کمیته صیانت شهرداری اردبیل نیز قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه سالار شاکر به خاطر قبولی در مقطع دکتری حقوق عمومی در بین اعضای شورای شهر و میهمانان شیرینی توزیع کرد.

خبرنگار: شهرام جباری