ولی نعمتی

ساوالان خبر: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: تلاشی که شهردار اردبیل برای رفع مشکلات به صورت ریشه‌ای انجام می‌دهد قابل تقدیر است چرا که باید به شکل اساسی و ریشه‌ای مشکلات و نارسایی‌ها مورد توجه قرار گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

ولی نعمتی اظهار کرد: در بودجه سال آینده که شهرداری آن را تقدیم شورای شهر کرده بیشترین تاکید بر فعال کردن و تکمیل پروژه‌های خوابیده و زخمی شهرداری است تا بالاخره این پروژه‌ها به سرانجام رسیده و امکان رفع این دغدغه اصلی شهروندان فراهم آید.

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر مصمم هستند تا تمام نقاط شهر در مسیر توسعه و برخورداری از خدمات مطلوب‌تر قرار گیرند به طوری که این خدمات در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و … باید به شکل عادلانه و بدون تبعیض مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل ضرورت توجه به اولویت‌سنجی و نیازسنجی‌ها را در انجام مطلوب و مناسب این شرایط یادآور شد و افزود: این حساسیت در متمم بودجه امسال و لایحه بودجه سال ۹۵ است تا به صورت منطقی و گسترده خدمات در تمام نقاط شهر مورد توجه قرار گیرد.

نعمتی با تاکید بر فعالیت‌های زیرساختی و ارائه پیشنهادی مناسب برای بها دادن به طرح‌های زیرساختی با حل ریشه‌ای مشکلات بیان کرد: شهردار اردبیل در این مدت کوتاه مسئولیت تلاش کرده تا به صورت ریشه‌ای مشکلات را شناسایی و نسبت به حل آن با راهکار مناسب اقدام کند.

وی اقدام شهرداری را برای احداث پل قدس در همین راستا اعلام کرد و گفت: شهردار اردبیل در مدت شش ماه فعالیت خود با تدبیری مناسب با توجه به مشکلات مالی شهرداری سعی کرده تا زمینه‌های برون‌رفت مشکلات ریشه‌ای برخی از طرح‌ها و پروژه‌های عظیم شهری را با جذب سرمایه‌گذاری‌های متفاوت فراهم کند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل ادامه داد: ما نباید از شهردار اردبیل در این مدت اندک مسئولیت انتظار کار شاقی را داشته باشیم در حالی که نمودی از همت، ‌تلاش و جدیت شهردار اردبیل را در ساختن شهر شایسته و ممتاز می‌توانیم در سال آینده به خوبی مشاهده کنیم.

نعمتی تاکید بر انجام پروژه‌های زیرساختی به ویژه سر و سامان دادن به چهار ورودی شهر را به همراه تعریض معابر و بازگشایی خیابان‌ها یادآور شد و تصریح کرد: آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر شهری نیز باید به صورت گسترده ادامه پیدا کند و در کنار آن رویکرد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه و مدنظر است.

وی افزود: در مجتمع شورابیل نیز به رغم آنکه کارهای خوبی انجام شده اما همچنان این منطقه نمونه گردشگری اردبیل به مشارکت و سرمایه‌گذاری و حمایت جدی از طرح‌های کارآمد در این حوزه نیاز دارد به طوری که با همکاری شهرداری اردبیل تلاش جدی و همت واقعی بر این است تا منطقه شورابیل از لحاظ رینگ و فضاهای پارکینگ و کمپینگ و برخی ساخت و سازهای معقول و منطقی در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل توجه به مناطق کم برخوردار، تعیین تکلیف اراضی بایر و همچنین نگاه واقع‌بینانه به رفع مشکلات مزاحمتی شهرها و انتقال مشاغل مزاحم را نیز به عنوان یک رویکرد اصلی یادآور شد و گفت: بر اساس تعرفه سال ۹۵ شهرداری اردبیل سعی شده بیشترین حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با بخشودگی‌های خاص از سوی شهرداری انجام شود که در همین زمینه تعرفه عوارض سال ۹۵ با کمترین افزایش و بیشترین توجه به وضعیت معیشتی و درآمدی مردم در حال تدوین است.